قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی فراگیر و جامع آموزه‌های دینی درباره کسب‌وکار و تجارت
بررسی فراگیر و جامع آموزه‌های دینی درباره کسب‌وکار و تجارت

تازه‌های نشر؛

بررسی فراگیر و جامع آموزه‌های دینی درباره کسب‌وکار و تجارت

کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» در چهار فصل به قلم حجت‌الاسلام دکتر حمید فقفور مغربی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سوی نشر پایگاه فرهنگ چاپ و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، شاید بتوان گفت از ماندگارترین روش‌هایی که بشر از آغاز در زندگی اجتماعی خود به کار بسته است، موضوع کسب‌وکار و تجارت بوده است و کم‌تر موضوعی به دیرینه آن می‌رسد. اسلام، روش خاصی در کسب‌وکار و تجارت پیشنهاد نکرده است، بلکه همان روش‌های بشری را با بیان ویژگی‌هایی امضا نموده است و این نگرش، کارآمدی بیشتری به روش، اصول و قواعد تجاری داده است.

موضوع اثر یاد شده، بررسی فراگیر و جامع آموزه‌های دینی درباره کسب‌وکار و تجارت است که در چهار فصل تنظیم شده و هر فصل حاوی دو گفتار است.

نویسنده در فصل اول به تعاریف، کلیات و مفاهیم واژگان کلیدی پرداخته است و در فصل دوم به انواع قراردادهای کلی و خاصِ کسب‌وکار و تجارت پرداخته و ویژگی‌های آن‌ها را بیان نموده است.

مؤلف اثر، فصل سوم را به انواع قراردادهای نامعین امروزی مانند بیمه، بانکداری و مؤسسات اعتباری، خیریه‌ها و وقف، همراه با تاریخچه مختصری از سیر تحولات آن‌ها اختصاص داده است و به‌اجمال از مبانی نظری آن‌ها سخن گفته است.

مغربی نیز در فصل چهارم به قواعد فقهی و کاربردی در کسب‌وکار و تجارت و هم‌چنین تبیین قواعد و تطبیق آن بر بازار کار، تولید، توزیع و خدمات می‌پردازد.

نوشتار حاضر، یکی از دروس برخی رشته‌های دانشگاهی مانند مدیریت بازرگانی است که پس از چند ترم تدریس جهت استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه تدوین شده است.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «احکام و قواعد کسب‌وکار و تجارت» به قلم حجت‌الاسلام دکتر حمید فقفور مغربی به قیمت ۱۸ هزار تومان از سوی نشر پایگاه فرهنگ در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics