قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فراخوان فقهی / برگزاری اولین آزمون مشترک ورودی مدارس و مراکز فقهی در قم
آزمون ورودی مدارس فقهی

برگزاری اولین آزمون مشترک ورودی مدارس و مراکز فقهی در قم

نخستین آزمون ورودی نه مرکز از مراکز و مدارس فقهی حوزه علمیه قم در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به صورت مشترک در تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در ۷ شهر از جمله مشهد، اصفهان و قم برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مدارس و مراکز فقهی امام محمدباقر علیه‌السلام، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، مدرسه عالی خاتم الاوصیا علیه‌السلام، مدرسه علمیه امام حسن عسکری علیه‌السلام، مدرسه تخصصی فقهی امام کاظم علیه‌السلام، مدرسه فقهی عسکریین علیها‌السلام، مدرسه علمیه سطح عالی ولی امر عجل‌الله‌فرجه، مدرسه شهیدین بهشتی و قدوسی، مدرسه عالی فقه دارالهدی، به منظور پرورش فقیهان شایسته در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آزمون ورودی خود را به صورت مشترک برگزار می‌کنند.

شرایط پذیرش

بنابراین گزارش، مدارس تخصصی فقهی، برنامه‌های خود را در دو مقطع سطح و خارج ارائه می‌کنند و آزمون فعلی جهت گزینش طلاب برای ورود به پایه هفت می‌باشد. شرایط عمومی پذیرش سطح: اتمام پایه ششم حوزه علمیه، تعهد اخلاقی به اشتغال تحصیلی تمام وقت در مدرسه، تعهد اخلاقی و شرعی مبنی بر رعایت قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی مدرسه و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی می‌باشد.

برنامه‌های آموزشی و پژوهشی

دروس مصوب سطح ۲ همراه با مشاوره و راهنمایی علمی، توجه به ایجاد فضای آموزش و پژوهش محور، توجه به روش‌شناسی فقه و اصول و ایجاد فضای تحصیل نظام ‌واره، ارائه دانش‌های تکمیلی مورد نیاز در اجتهاد، توجه به فضای تربیتی و پرورشی، توجه به تفسیر قرآن و انس با روایات؛ از جمله برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این مدارس می‌باشند.

ویژگی و مزایا

از ویژگی‌های این مدارس می‌توان به مواردی چون: بهره‌مندی از اساتید شایسته و ممتاز جهت تدریس و مشاوره‌ها و راهنمایی‌های علمی، حمایت علمی و نظارت برروند تحصیلی طلاب، ارائه مشاوره‌های (فردی، گروهی) علمی روشمند و مناسب برای هدایت علمی طلاب، استفاده از کمک هزینه تحصیلی مناسب و امکانات آموزشی و رفاهی و برخورداری از کلیه مزایای تحصیلی حوزه علمیه قم، اشاره نمود.

زمان و مکان آزمون

زمان و مکان آزمون کتبی پذیرش، به صورت متمرکز و همزمان در روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در شهرهای قم، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بناب، بابل      (منوط به تکمیل ظرفیت) برگزار می‌گردد و آدرس مکان آزمون، طبق شهری که داوطلب انتخاب کرده است، در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

علاقه‌مندان از تاریخ ۹۵/۱/۲۱ الی ۹۵/۲/۷ فرصت دارند در ورودی آزمون ثبت‌نام کنند و جهت دریافت اطلاعات مدارس می‌توانند عدد ۹ را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۷۱۷۱۷ ارسال و یا به سایت azmoonf.ir مراجعه نمایند.

جهت دریافت دفترچه آزمون، اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics