قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بگذارید حرف‌های حسابی شنیده شود/ بدوبیراه گفتن خلاف سیره‌ی ائمّه است
انتقاد رهبری از دولت‌های اسلامی و مجامع جهانی در قبال فجایع میانمار

بگذارید حرف‌های حسابی شنیده شود/ بدوبیراه گفتن خلاف سیره‌ی ائمّه است

هیچ‌کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی به این بدوبیراه گفتن و به این [طرز] حرف زدن است؛ نخیر؛ اینها عکس عمل می‌کند. وقتی شما بدوبیراه گفتید، دُور او یک حصاری کشیده می‌شود از عصبانیّت، از احساسات و دیگر حرف حق هم برایش قابل تحمّل نیست.

به گزارش شبکه اجتهاد، هم‌زمان با عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت و عیدُاللهِ‌الاَکبر، صبح امروز (سه‌شنبه) هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، مهم‌ترین پیام ماجرای غدیر را تعیین «امامت» به‌عنوان ضابطه و قاعده‌ی حکومت در اسلام بیان کردند و با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد حضرت علی (علیه‌السلام) به‌ویژه خصوصیات حکومتی ایشان، لازمه‌ی تمسک به ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) را حرکت در مسیر خصوصیات و عمل به توصیه‌های آن شخصیت ممتاز دانستند.

غدیر، تعیین ضابطه و قاعده‌ی حکومت در اسلام است

ایشان با اشاره به برخی تعابیر که از عید غدیر به‌عنوان «عید بزرگ الهی» یاد کرده‌اند، گفتند: علت این تعابیر، رویداد بسیار مهمی است که در ماجرای غدیر محقق شد و آن، تعیین ضابطه و قاعده‌ی حکومت در اسلام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این ضابطه، همان امامت و ولایت در جامعه‌ی اسلامی است که به دستور خداوند و به‌وسیله‌ی پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) اعلام شد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر تعیین ضابطه، حضرت علی (علیه‌السلام) به‌عنوان مصداق امامت معرفی شدند که شخصیتی بزرگ، نورانی، قدسی و غیر قابل خدشه بودند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/34420/C/13950630_2134420.jpg

ایشان افزودند: البته هیچ کس در مقام امامت و رهبری جامعه‌ی اسلامی به قله‌ی بی‌همتای امیرالمؤمنین دسترسی ندارد و بزرگ‌ترین شخصیت‌های علمی و عرفانی تاریخ اسلام همچون امام بزرگوار ما که شخصیتی بزرگ، جامع‌الاطراف و برجسته بود، در مقابل امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) همچون شعاع و پرتوی از نور خورشید هستند.

اسلام به غیر از ضابطه‌ی امامت و ولایت، مدل‌های حکومت‌های سلطنتی، شخصی، زر و زور … قبول ندارد

ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: واقعه‌ی غدیر، پایه‌گذاری قاعده‌ی حکومت در جامعه‌ی اسلامی است و نشان می‌دهد اسلام به غیر از ضابطه‌ی امامت و ولایت، مدل‌های حکومت‌های سلطنتی، شخصی، زر و زور، زیاده‌خواه، متکبر، پیرو شهوات و اشرافی را قبول ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مکرر بر اهمیت وحدت در دنیای اسلام و با اشاره به اینکه هرگونه ناسزاگویی به بزرگان اهل‌سنت، درواقع مانع از شنیده شدن مبانی منطقی و مستدلِ اعتقاد به امامت می‌شود، خاطرنشان کردند: یک عدّه‌ای خیال می‌کنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است.

تحریک احساسات دیگر فِرَق اسلامی به اسم شیعه، درواقع «شیعه‌ی انگلیسی» است

معظم‌له ادامه دادند: اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هیچ‌کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی به این بدوبیراه گفتن و به این [طرز] حرف زدن است؛ نخیر؛ اینها عکس عمل می‌کند. وقتی شما بدوبیراه گفتید، دُور او یک حصاری کشیده میشود از عصبانیّت، از احساسات و دیگر حرف حق هم برایش قابل تحمّل نیست.

ایشان بیادن داشتند: ما حرف حسابی خیلی داریم، حرف منطقی خیلی داریم، حرفهایی که هرکسی که صاحب فکر است اگر بشنود، آنها را قبول می‌کند، خیلی‌ [از این حرفها] داریم؛ بگذارید این حرفها شنیده بشود، بگذارید این حرفها امکان نفوذ در دلهای طرف مقابل را پیدا کند.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: وقتی شما فحش دادی، وقتی بدوبیراه گفتی، یک سدّی کشیده میشود و این حرف اصلاً شنیده نمیشود، گوش نمیکنند؛ آن‌وقت گروه‌های خبیث و وابسته و مزدور و پول‌بگیر از آمریکا و سیا و انگلیس -مثل داعش و جبههالنّصره و امثال اینها- با استفاده‌ی از یک مشت آدمهای عامیِ نادانِ غافل، این اوضاع را به راه می‌اندازند که ملاحظه کردید در عراق و در سوریه و در جاهای دیگر به راه انداختند؛ این کارِ دشمن است.

مشروح کامل سخنان حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای

گزارش تصویری دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics