قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تأکید آیت‌الله سبحانی بر احیای علم الحدیث/ هفته‌ای یک حدیث حفظ نماییم
تأکید آیت‌الله سبحانی بر احیای علم الحدیث/ هفته‌ای یک حدیث حفظ نماییم

تأکید آیت‌الله سبحانی بر احیای علم الحدیث/ هفته‌ای یک حدیث حفظ نماییم

آیت‌الله سبحانی با اشاره به کمرنگ شدن توجه به علم الحدیث، تأکید کرد که با توجه به جایگاه مهم روایات و احادیث باید علم الحدیث را احیا کنیم.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: «اعرفوا منازل شیعتنا بقدر ما یحسنون من روایاتهم عنّا؛ حضرت می‌فرمایند: منزلت شیعیان ما را به اندازه آنچه از روایات ما می‌دانند بشناسید.

وی افزود: شیعه اهل بیت(ع) کسی است که پیوند روحی و معنوی با اهل بیت(ع) پیوند داشته باشد و هرکس به نوعی باید با امام خود ارتباط داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسانی که اهل علم نیستند باید با عبادت و معرفت این پیوند را ایجاد می‌کنند اما اهل علم باید احادیث اهل بیت(ع) را حفظ کنند، همانگونه که آیات قرآنی را حفظ می‌کنیم باید احادیث را حفظ کنیم.

معظم‌له با تأکید بر اینکه هفته‌ای یک حدیث حفظ نماییم، ادامه داد: حفظ کردن حدیث برای انسان نورانیت ویژه‌ای می‌آورد از این رو طلاب باید دفترچه‌ای داشته باشند که اگر با احادیث کوچکی رو به رو شدند آن را حفظ و به جامعه منتقل کنند.

آیت‌الله سبحانی با بیان این که علم الحدیث در شیعه از زمان شهید اول و ثانی به بعد کمرنگ شده است، ابراز داشت: قبل از آن‌‌ها علم الحدیث جایگاهی ویژه داشت و یک فن مهم بود اما بعدا با توجه به شرایط بسیار کمرنگ شد.

وی در پایان عنوان کرد: باید علم الحدیث را بیشتر احیا کنیم و در روایات را در جامعه ترویج دهیم، حفظ حدیث تقویت حافظه می‌کند و برای انسان نورانیت می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics