قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تأکید آیت‌الله مکارم بر احیا و پیگیری جدی موقوفات حوزوی
الزامات و بایسته‌های «جهش تولید» از منظر آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد:

تأکید آیت‌الله مکارم بر احیا و پیگیری جدی موقوفات حوزوی

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با مدیر حوزه علمیه فارس، پیگیری موقوفات حوزه‌های علمیه و احیای آن را یکی از کارهای لازمی دانست که باید با جدیت از سوی مسئولان حوزوی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس گفت: موقوفات حوزه‌های علمیه و احیای آنان یکی از کارهای لازمی است که باید انجام و از سوی مسئولان پیگیری شود.

این مرجع تقلید اظهار داشته: همانطور که مدیر حوزه‌های علمیه هم به بنده‌ می‌گفت اگر موقوفات حوزه‌ها احیا شود نیازی به بودجه‌های دیگر نیست و حوزه علمیه‌ می‌تواند خودش را اداره کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز چندی قبل در جمع برخی از اعضای شورای عالی و مدرسان حوزه علمیه خراسان با تأکید به احیاء موقوفات حوزوی جهت استقلال مالی حوزه، گفته بود: بناست موقوفات مربوط به حوزه‌ها احیا بشود و این نهادها به خود حوزه واگذار شود، اگر این صورت پذیرد حوزه‌ها به لحاظ مالی بی‌نیاز می‌شوند. اکنون حوزه‌ها نیازمند هستند؛ درآمد حوزه‌ها نسبت به هزینه‌ها کمتر است. در این راه امید است و باید جدی پیگیری کرد تا موقوفات حوزه از سوی نهادهای مربوطه آزاد شوند تا جایی که برخی مشکلات قانونی را از طریق مجلس پیگیری کرد.

از سوی دیگر استاد علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قم در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به لزوم احیای موقوفات حوزه گفته است: با تاسیس دفتر وقف و منابع پایدار در مدیریت حوزه، قدم‌های خوبی برای احیای موقوفات برداشته شده است، چرا که امروزه عوائد حوزه از هزاران رقبه وقف خود، چیزی در حد صفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics