قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تاریخ عید فطر در مصر اعلام شد/ دعوت عربستان از شهروندان برای استهلال ماه شوال
در کدام کشورها پنجشنبه اول رمضان اعلام شده است؟

گزارش رصد هلال ماه شوال؛

تاریخ عید فطر در مصر اعلام شد/ دعوت عربستان از شهروندان برای استهلال ماه شوال

مرکز ملی مطالعات نجومی مصر، تاریخ روز اول ماه شوال و عید فطر در این کشور را اعلام کرد؛ همچنین عربستان شهروندانش را به استهلال ماه شوال در عصر جمعه دعوت کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جاد القاضی، رئیس مرکز ملی مطالعات نجومی مصر اعلام کرد: بر اساس محاسبات فلکی، ماه رمضان امسال ۳۰ روزه است و روز یکشنبه، ۴ خرداد در این کشور، روز اول ماه شوال و عید فطر خواهد بود.

استهلال در شب بیست و نهم ماه رمضان مشخص می‌کند که آیا ماه رمضان ۲۹ روزه به پایان رسیده یا اینکه ۳۰ روز کامل است.

قاضی افزود: هلال ماه نو قطعا در غروب جمعه، ۲۸ رمضان در قاهره و بیشتر شهرهای اسلامی دیده نخواهد شد و بنابر این روز یکشنبه روز عید فطر خواهد بود.

بنابراین گزارش، قرار است دارالافتای مصر روز جمعه به استهلال ماه شوال بپردازد.

عربستان شهروندانش را به استهلال ماه شوال در عصر جمعه دعوت کرد

بنابرگزارش آرتی عربی، دادگاه عالی عربستان سعودی نسبت به استهلال ماه شوال امسال در بیانیه ای اعلام کرد: از مسلمانان در سراسر کشور می خواهیم که عصر روز جمعه مصادف با بیست و نهم ماه رمضان ۱۴۴۱ ه، رویت هلال ماه شوال امسال را رصد کنند.

دادگاه عالی از کسانی که قادر به رویت هلال ماه شوال در عصر روز جمعه می‌شوند، می‌خواهد که به نزدیکترین دادگاه وابسته به دادگاه عالی اطلاع دهد.

مقررات منع آمدوشد

همچنین، وزارت کشور عربستان اعلام کرد در تعطیلات ۵ روزه عید فطر و به دلیل شیوع گسترده کرونا و جلوگیری از ابتلای مردم به این بیماری، مقررات سراسری منع آمدوشد اجرا خواهد شد. عربستان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

عربستان از روز ۲۳ تا ۲۷ ماه مه که مصادف با تعطیلات عید فطر است مقررات منع رفت و آمد را به مورد اجرا خواهد گذاشت. نزدیک به ۴۳ هزار نفر در عربستان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics