قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ترویج دین داری، توصیه أکید مراجع تقلید به روحانی
ترویج دین داری، توصیه أکید مراجع تقلید به روحانی

ترویج دین داری، توصیه أکید مراجع تقلید به روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفرکرد با حضرات آیت‌الله صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و شبیری زنجانی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه با حضور در بیت مراجع معظم در قم، گزارشی از اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور و برنامه‌های دولت دوازدهم برای شتاب بخشیدن به رونق اقتصادی، تولید و اشتغال ارائه کرد.

دولت در امور دینی خدمت ‌کند/ رابطه مؤثر میان حوزه‌های علمیه و دولت پررنگ شود

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک موفقیت دولت در برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت کامل، مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات را یکی از نقاط عطف جمهوری اسلامی ایران و موهبتی برای کشور دانست و تاکید کرد: همه نظام و مسوولان باید قدردان این مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.

ایشان تمام مسئولان اعم از قوای سه‌گانه و نخبگان را به تلاش بیش از پیش برای پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواند و گفت: دولت نیز در تداوم همه برنامه‌های مفید و سازنده‌ای که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته، باید آن برنامه‌ها را با هدف رفع سریع‌تر مشکلات مردم با شتاب بیشتری ادامه دهد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه “همیشه دعاگوی دولت و شخص رییس‌جمهور هستم”، اظهارداشت: دولت دوازدهم باید همان رویه‌ای را که در دولت یازدهم در ایجاد ثبات و آرامش داشت، پی بگیرد و مهمتر از همه اینها، تلاش مضاعف در مسیر رشد و ارتقای معنویت در عرصه جامعه است. مردم دین‌دارند و وقتی می‌بینند دولت در امور دینی خدمت می‌کند خوشحال می‌شوند و این‌گونه حمایت می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه برنامه‌های دولت در حوزه تقویت و گسترش معارف اسلامی مثل همیشه باید مورد تاکید قرار گیرد، افزود: روابط دولت و حوزه پیوسته وسیع و مداوم بوده که این مورد تقدیر است و باید این روابط پررنگ و موثر میان مرجعیت، حوزه‌های علمیه و دولت تداوم یافته و بیش از پیش تقویت شود.

تا می‌توانید به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، با دعا برای توفیق رییس جمهور در مسیر اداره امور تاکید کرد: تا می‌توانید به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید.

این مرجع عالیقدر تشیع در این دیدار با اشاره به آیه شریفه «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا»  گفت: طبق دستور قرآن شریف با مردم دنیا باید به نحو حسن گفتگو نمود، پروردگار متعال می‌فرماید: «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» «و با مردم، نیکو سخن بگویید». نه فقط با مسلمین بلکه با ناس و تمام مردم دنیا باید با زبان حسن و نیکو سخن گفت.

ایشان تصریح کرد: این مناصب همانطور که قرآن شریف می‌فرماید گذراست. «وَ تِلکَ الاَیامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس»«و ما این روزها را میان مردم به نوبت مى‏‌گردانیم». تا می‌توانید در این مدت به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید. خداوند می‌فرماید: «وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَهِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ » «و آنان را از روز حسرت بیم ده آنگاه که داورى انجام گیرد».

آیت‌الله وحید خراسانی همچنین با قدردانی از حضور چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات، به دکتر روحانی نیز تبریک گفت و برای موفقیت وی دعا کرد.

انتظار ما این است که دیانت افراد را در درجه اول اهمیت قرار دهید

آیت‌الله شبیری زنجانی در دیدار دکتر حسن روحانی، با تاکید بر اینکه دیانت افراد در درجه نخست اهمیت است، اظهارداشت: شما بزرگ شده حوزه و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام هستید و انتظار ما این است که دیانت افراد را در درجه اول اهمیت قرار دهید.

معظم‌ له در این دیدار بیان داشت: افرادی در داخل و خارج کشور و به شکل‌های مختلف تلاش دارند به اعتقادات افراد ضربه بزنند و باید اهتمام داشت که جلو سم پاشی‌های آن‌ها گرفته شود.

ایشان با قدردانی از تلاش‌های دولت یازدهم و ضمن دعا برای موفقیت دولت دوازدهم در کمک بیش از پیش به مردم افزود: با توجه به اینکه نظرات مختلفی در ایران وجود دارد، اداره کشور مشکل است و این وظیفه سنگینی بر عهده شماست اما باید توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترین عباداتی که در مسیر تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است و حالا توجه کنید مردمی که شما به آن‌ها خدمت می‌کنید مسلمان و شیعه اهل بیت(ع) هستند و این استثناء باعث مضاعف شدن این اجر و پاداش می‌شود.

آیت‌الله شبیری زنجانی همچنین با تقدیر و قدردانی از حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبریک به دکتر روحانی، دعا کردن برای خدمتگزاران به مردم را وظیفه خود دانست و خطاب به رییس جمهور گفت: شنیدن تلاش‌های دولت شما توفیق شد. در این مسیر از خداوند متعال و حضرات معصومین علیهم‌السلام کمک بگیرید که بسیاری از گره‌ها با توکل و توسل باز می‌شود.

تلاش‌ها برای تقویت میان مرجعیت، حوزه‌های علمیه و دولت تداوم یابد/ ان‌شاءالله انتقادپذیری‌تان را بیشتر کنید

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رییس‌ جمهور، با تشکر از گزارش جامع و کامل وی درباره مسایل مختلف کشور و قدردانی از تلاش‌های دولت برای ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران اسلامی، تاکید کرد: جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش گردد در قالب طراحی‌ها و برنامه‌های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

ایشان برنامه‌های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه، گفت: ضرورت دارد که در برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

ایشان همچنین برنامه‌های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: این برنامه‌ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرند و تلاش‌ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه‌های علمیه و دولت تداوم یابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه تاکید کرد: مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد. همچنین ببرنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور، شتاب بیشتری داده شود.

ایشان در پایان ضمن دعا برای همه خدمتگزاران به مردم فرمود: امیدواریم که ان‌شاءالله انتقادپذیری‌تان را بیشتر کنید و همه کارها به خوبی پیش برود تا مردم نیز همراهی کنند. در این ایام ماه مبارک رمضان باید متوسل به ذات پاک پروردگار بشویم و از خدا بخواهیم که ان شاءالله کمک کند و همه دست به دست هم بدهند و مشکلات را که حجم آن زیاد است برطرف سازند.

همچنین رئیس جمهور در این سفر پس زیارت حرم حضرت معصومه(س) بر سر مزار علما و مراجع تقلید فقید مدفون در این مکان مقدس همچون آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و موسوی اردبیلی و همچنین آیت‌الله مشکینی و مطهری حاضر شد و فاتحه قرائت کرد.

قابل ذکر است، دیدارهای رئیس جمهور با مراجع تقلید به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است و اخبار فوق به نقل از سایت ریاست جمهوری با اندکی ویرایش منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics