قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تعامل حوزه قم و نجف برای پرداختن به ابعاد فقه حکومتی
آیت‌الله سیستانی قداست روحانیت را حفظ کرد/ ایشان نسبت به مسائل ایران داعیه وحدت دارند/ در امور عراق دخالت نمی‌‌کند بلکه نظارت می‌‌کند

نماینده آیت‌‌لله سیستانی شهرستانی خواستار شد؛

تعامل حوزه قم و نجف برای پرداختن به ابعاد فقه حکومتی

نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، شناسایی نیازهای جامعه را از ضروریات فقه حکومتی دانست و گفت: در فقه حکومتی باید به همه جهات و ابعاد اجتماعی و جهانی توجه داشت.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، با تأکید بر این که در عرصه فقه حکومتی باید قدم‌های رو به جلویی برداشته شود، گفت: برای موفقیت در این مسیر باید مقدماتی فراهم شود.

وی که در دیدار اعضای تحریریه پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل سخن می‌گفت: شناسایی نیازهای جامعه را از ضروریات فقه حکومتی دانست و بیان داشت: برای موفقیت در این عرصه ابتدا باید یک همکاری بین حوزه علمیه قم و نجف ایجاد شود تا در سطح کلان شاهد تعامل بیشتر شیعیان و همین طور مسلمانان باشیم و این همکاری ها به نفع همه خواهد بود.

نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی با بیان این که بسیاری از ذهنیت‌ها و مسائل بر اساس تراکم مطالب ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به مسائل، جریانات و ذهنیت‌های متقابل آگاهی داشته باشیم به یقین اختلافات کنار خواهد رفت و موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر در فقه حکومتی مقدمات را فراهم کنیم و با آشنایی کامل سراغ موضوعات برویم و آن‌ها را در جایگاه‌های مورد نیاز استفاده کنیم، به یقین بیشتر موفقیت بدست می‌آوریم و این به نفع اسلام و مسلمین است.

شهرستانی، عدم درک متقابل را پدیدآورنده بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: احترام متقابل در مسائل و موضوعات از ضروریات است، به این معنا که هم نظرات خود را بگوییم و هم به سخنان و نظرات طرف مقابل احترام قائل شویم تا بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی با بیان این که با بهره‌گیری صحیح از معارف اهل بیت(ع) می‌توانیم اسلام و تشیع را در جهان گسترش دهیم، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد با ایجاد تنش و درگیری به دنبال اختلاف افکنی هستند که این اقدامات آن‌ها نتیجه نخواهد داشت.

نماینده آیت‌الله سیستانی در پایان توجه به همه جهات و ابعاد اجتماعی و جهانی را در فقه حکومتی لازم دانست و افزود: آینده نگری، برقراری ارتباط صحیح و تعامل و همدلی در کارها می‌تواند برای موفقیت در این عرصه ما را کمک کند.

وی همچنین اختلاف سلیقه را طبیعی و سبب پیشرفت دانست و گفت: اختلافات نباید سبب دوری از هم و وحدت خدشه دار شود؛ بلکه زمینه همکاری و همراهی بیشتر در کارها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics