قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تعیین قیمت فطریه و کفاره روزه به تفکیک استان‌ها و ارائه به رهبر انقلاب + جدول قیمت‌ها
تعیین قیمت فطریه و کفاره روزه به تفکیک استان‌ها و ارائه به رهبر انقلاب + جدول قیمت‌ها
???????????????????????

از سوی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی پیشنهاد شد:

تعیین قیمت فطریه و کفاره روزه به تفکیک استان‌ها و ارائه به رهبر انقلاب + جدول قیمت‌ها

موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، تعیین مبلغ ریالی فطریه و کفاره روزه در سال ۱۴۴۱ هـ ق؛ ۱۳۹۹ هـ ش؛ بر اساس اقلام عمده خوراکی در استان‌های مختلف به تفکیک مراکز استانها به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد داده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، متن نامه پیشنهادی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی به علاوه جدول تعیین مبلغ ریالی فطریه و کفاره روزه در سال ۱۴۴۱ هـ ق؛ ۱۳۹۹ هـ ش؛ بر اساس اقلام عمده خوراکی در استان‌های مختلف به تفکیک مراکز استانها به رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

دفتر مرجع عالیقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله ‌‌العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته)

سلام علیکم

با دعا برای سلامتی آن وجود شریف و آرزوی قبولی طاعات و عبادات؛ همانگونه که مستحضرید هر ساله در ماه مبارک رمضان موضوع تعیین مبلغ ریالی فطریه و کفاره در محافل مذهبی مطرح و حجم بالای مراجعات شرعی را به ‌خود اختصاص می‌دهد و به سبب آن که جایگاه خاصی برای محاسبه و اعلام آن وجود نداشته، نابسامانی‌هایی رخ داده که دقیق نبودن مبالغ، تفاوت در قیمت‌ها، اعلام دیرهنگام آن و… از جمله آن‌ها است.

این مؤسسه بر ‌حسب وظایف خود، کمی پیش ازماه مبارک رمضان با ارتباط با ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز و بازار استان‌ها با به‌روز کردن اطلاعات خود، از قیمت اقلام فطریه، فدیه و کفاره (گندم، نان، برنج و …) کسب اطلاع نموده است.

بر این اساس جدول نرخ اقلام عمده خوراکی در استان‌های مختلف به تفکیک مراکز استانها برای سهولت دستیابی نسبت به قیمت فطریه و کفاره روزه در سال ۱۴۴۱ هـ ق؛ ۱۳۹۹ هـ ش؛ که با کمک ائمه محترم جمعه سراسر کشور تهیه شده جهت اطلاع و بهره برداری به محضرتان تقدیم می‌شود.

این مؤسسه ضمن ادای احترام به مراجع معظم تقلید(دامت برکاتهم) و ائمه محترم جمعه استان‌ها و نمایندگان ولی فقیه، پیشنهاد می‌دهد چون معمولاً اعطای جو و برخی اقلام دیگر به فقراء چندان معمول یا مورد مصرف آنها نیست، از اعلام آنها صرف‌نظر فرمایند و قیمت موارد دیگری که متعارف و مورد مصرف بیشتر یا قوت غالب آنهاست، اعلام گردد.

با توجه به گزارشات دریافتی، میانگین قیمت هریک ازاقلام خوراکی به پیوست تقدیم می‌گردد که پیشنهاد می‌شود درصورت صلاحدید، اعلان عمومی گردد.

ضمناً گزارش مذکور به دفتر سایر مراجع معظم تقلید(دامت برکاتهم) نیز ارسال شده است و مستندات ارسالی از دفاتر ائمه محترم جمعه در موسسه موضوع شناسی احکام فقهی موجود است.

تعیین قیمت فطریه و کفاره روزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics