قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تقریرات «کتاب الطهاره» امام ‌‌‌خمینی (ره) به چاپ دوم رسید
تقریرات «کتاب الطهارة» امام ‌‌‌خمینی (ره) به چاپ دوم رسید

تازه‌های نشر؛

تقریرات «کتاب الطهاره» امام ‌‌‌خمینی (ره) به چاپ دوم رسید

نشر عروج تقریرات «کتاب الطهاره» امام ‌‌‌خمینی (ره) را در دو جلد به زبان عربی به قلم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی (ره) منتشر کرد و چاپ دوم آن در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اجتهاد، در مقدمه‌‌‌ای که نمایندگی قم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام ‌‌‌خمینی (ره) بر این کتاب نوشته آمده است: «یکی از مهمترین وظایف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، انتشار دیدگاه‌ها و نظرات علمی ایشان در طول سال‌های تدریس در قم و نجف اشرف است. ما اخیرا تصحیح و چاپ کلیه کتاب‌های امام را که با قلم ارجمندش نگاشته شده است، از کتاب‌های فقهی ایشان در باب‌های طهارت، نماز، مکاسب محرمه، بیع و سایر موضاعات را در ۵۰ جلد تحت عنوان «موسوعه امام خمینی» به پایان رسانده ایم. همان طوری که دیدگاه‌های سیاسی امام ‌‌‌خمینی (ره) در ۲۲ جلد تحت عنوان «صحیفه امام» چاپ شده بود.

امام در سال ۱۳۳۰ شروع به تدریس مبحث «طهاره» کرده است. این امر بر حسب ترتیب «قوانین اسلام» علامه حلّی بود و در سال ۱۳۳۷ به پایان رسید. در این جلسات از اولین احکام نجاست تا بحث مربوط به خون آمده است اما متأسفانه مباحث ابتدایی همچون بحث‌های مربوط به وضو و غسل توسط حضرت امام نوشته نشده و حضرت امام نوشتن این مباحث را به شاگردان محول کرده و شاگردان ایشان نیز تقریراتی از درس امام نوشته ان تا این مباحث حفظ شود و از دست نرود. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام ‌‌‌خمینی (ره) برخی از این گزارش‌های دقیق و اصلاح شده را نگهداری و به خواست خداوند متعال آنها را چاپ‌ می‌کند.

این کتاب در سال ۱۳۸۰ چاپ شده است. به منظور تسهیل در روند مطالعه کتاب، نظرات و تحقیقات در مورد متن کامل آمده و با علائم نگارشی تزئین شده و آیات و احادیث با استناد به منابع حدیث اصلی مانند کتب اربعه آمده است. آراء و نظرات در علوم فقه، اصول، لغت، رجال، تفسیر، حکمت و سایر موارد را تا جایی که پیدا کردیم، به همراه فهرست آیات، احادیث و اعلام در این کتاب آمده است.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به آدرس فروشگاه‌های انتشارات عروج جهت خرید حضوری: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین ۱۲ فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک ۱۲۹۶ / تلفن: ۶۶۴۹۳۰۸۱/ شماره ۱: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک تلفن: ۶۶۷۰۶۸۳۳ مراجعه نمایند. همچنین برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز‌ می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

منبع: جماران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics