قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توجیه مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر برای عدم تکفیر داعش از سوی الازهر

توجیه مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر برای عدم تکفیر داعش از سوی الازهر

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر در توجیه عدم تکفیر(کافرشمردن) داعش از سوی الازهر گفت: اگر الازهر این اقدام را انجام می‌داد، دریایی از خون به راه می‌افتاد.

 

رسا: محی‌الدین عفیفی، دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی مصر، عصر دیروز، ۱۷ دی‌ماه، در برنامه تلویزیونی «أنا مصر» مدعی شد: اگر الازهر، داعش را تکفیر می‌کرد، این مسئله به گسترش پدیده تکفیر منجر می‌شد و دریاهایی از خون به راه می‌افتاد، بنابراین تکفیر داعش هرگز راه‌کاری برای مقابله با مسئله تروریسم نیست.

 

وی در عین حال گفت: عناصر داعش با توجه اقدامات و اعمالی که انجام می‌دهند، کافر هستند، زیرا آن‌ها ریختن خون و آبروی مردم را مباح شمرده‌اند و از آیین اسلام خارج شده‌اند.

 

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در ادامه، برخی تلاش‌ها و درخواست‌ها برای درج الازهر به عنوان یک سازمان تروریستی را اقدامی خطرناک دانست و گفت: این اقدام تنها الازهر به‌عنوان یک مؤسسه علمی و دینی را هدف قرار نداده، بلکه تلاشی در جهت اتهام دولت مصر به حمایت از تروریسم است.

 

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در حالی عدم تکفیر داعش از سوی الازهر را توجیه کرده است که مسلمانان انتظار داشتند که این مرکز و مرجع دینی جهان اسلام به صورت صریح و قاطع تشکیلات تروریستی داعش را تکفیر کند.

 

این در حالی است که پیش از این عباس شومان، معاون الازهر، در پاسخ به پرسشی درباره عدم تکفیر داعش از سوی الازهر گفت: الازهر نمی‌تواند فردی که شهادتین را به جا می‌آورد کافر خطاب کند؛ هرچند گناهان زیادی مرتکب شده باشد به همین دلیل اگر الازهر حکم تکفیر این گروه را صادر کند مثل خود داعش که مخالفان را تکفیر می‌کنند، می‌شود و اقدامات مشابه آنها را انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics