قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توضیحاتی درباره یک کلیپ جنجالی
توضیحاتی درباره یک کلیپ جنجالی

توضیحاتی درباره یک کلیپ جنجالی

شبکه اجتهاد: چندی قبل و همزمان با ایام هفته وحدت، قطعه فیلمی از یک روحانی شیعه در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های کاربران مواجه گردید. در این کلیپ مشاهده می‌شود فرد روحانی دست مولوی‌ گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر گلستان را می‌بوسد و آن را وظیفه خود می‌داند و قرآن‌هایی از آستان‌قدس رضوی به وی هدیه می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرتضی بذرافشان از فعالان فرهنگی و مدیر موسسه مصباح‌الهدی استان گلستان طی یادداشتی توضیحاتی در این باره داشته است که می‌خوانید:

با سلام خدمت همه عزیزان. اخیرا کلیپی از بنده در فضای مجازی پخش شده که بیان موارد ذیل ضروری است:

۱- این کلیپ مربوط به روز تاسوعای امام حسین علیه‌السلام است، یعنی حدود ۳ ماه پیش و ربطی به هفته وحدت ندارد.

۲- بنده به مناسبت ایام محرم اکثر مساجد منطقه جهت سخنرانی و بیان فضائل امام حسین علیه‌السلام رفتم ازجمله مصلی نماز جمعه اهل سنت آزادشهر.

۳- قبل ازخطبه به بنده ۱۵ دقیقه وقت داده شد سخنرانی کنم. سخنرانی انجام شد و این سخنرانی غیر از آن کلیپ است که بعد از سخنرانی مولوی گرگیچ انجام شد.

۴- بنده باتوجه به سخنرانی یک ساعته مولوی در معرفی امام حسین علیه‌السلام از منابع اهل سنت بشدت تحت تاثیر قرار گرفتم. و به جهت تشکر از این دیدگاه مثبت ایشان دوباره اجازه گرفتم و به جایگاه رفتم و مراتب تشکر و ارادت خود را از بیانات ایشان با موضوع امام حسین(ع) بیان کردم و این کلیپ تحت آن فضا بود که بنده به جهت تالیف قلوب و تشویق ایشان و حضار که حدود سه هزار جمعیت بود آن مطالب را بیان کردم.

۵- هدایا قرآنی بود که متعلق به آستان قدس در اختیار بنده بود و به علما هدیه می‌کردم. از جمله ایشان؛ لذا نه صراحتا و نه تلویحا خودم  را از طرف آستان قدس معرفی نکردم. و اگر چنین برداشتی شده معذرت می‌خواهم.

۶- تالیف قلوب و دوستی و برادری بین همه اقوام همیشه مورد تاکید معصومین علیه‌السلام و سفارش امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست، تا زمینه برای رشد افراطی‌گری و تکفیری‌گری فراهم نگردد تا جایی که می‌توان زکات و صدقات به آنها داد حتی به کفار تا از دشمنی‌ها کاسته شود و دلها به هم نزدیک شود. و این همان چیزی است که بدخواهان را ناراحت و دوستان را خوشحال می‌کند.

۷- در باب دست‌بوسی اگر از باب تالیف قلوب و تواضع فردی چنین اقدامی انجام دهد آیا درخور تشویق است یا سرزنش؟

۸- از دوستان خیرخواه که ممکن است اطلاع نداشتند این کلیپ کوتاه درچه شرایط و باچه شأن نزولی ضبط شده خواهش می‌کنم بی‌جهت آن را منتشر نکنند چون ممکن است سوء استفاده شود.

۹- بنده اظهارات مولوی گرگیچ را که شائبه تفرقه انگیزی دارد قبول نداشته و آن را رد می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics