قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توقف پخش فیلم تفرقه‌افکن «بانوی بهشت» در انگلیس
توقف پخش فیلم تفرقه‌افکن «بانوی بهشت» در انگلیس

توقف پخش فیلم تفرقه‌افکن «بانوی بهشت» در انگلیس

مجموعه سینمایی «Cineworld Group»، اکران‌کننده فیلم تفرقه‌افکن بانوی بهشت با محوریت داستان زندگی دختر رسول خدا (ص)، اعلام کرد به‌دنبال اعتراض مسلمانان به ساخت این فیلم، نمایش آن را در انگلیس متوقف می‌کند.

به گزارش شبکه اجتهاد، سینماهای زنجیره‌ای انگلیس نمایش فیلم «بانوی بهشت» را پس از اعتراضات مسلمانان لغو کردند در روزهای گذشته شمار زیادی از مسلمانان مقیم انگلیس در شهرهایی نظیر لندن، بیرمنگام، بردفورد، بولتون و شفیلد به خیابان‌ها آمده و با اعتراض به محتوای فیلم «بانوی بهشت»، آن را توهین به مقدسات خود دانستند.

در پی این اعتراضات شرکت سینیو ورلد که اصلی‌ترین پخش‌کننده فیلم در سطح انگلیس است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی رخدادهای اخیر در ارتباط با اکران فیلم بانوی بهشت، تصمیم گرفتیم اکران این فیلم را در انگلیس لغو کنیم.

فیلم بانوی بهشت (The Lady of Heaven) به نویسندگی یاسر الحبیب و کارگردانی الی کینگ، با محوریت وقایع تاریخی صدر اسلام و بر اساس داستان زندگانی دختر پیامبر اکرم (ص)، فاطمه زهرا ساخته شده  و با نگاهی انحرافی به این وقایع پرداخته است.

این فیلم در خلال نمایش جنایات گروه داعش، به وقایعی تاریخی همچون واقعه غدیر خم، هجوم به خانه حضرت علی(ع)، آتش زدن درِ خانه، و شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد. در فیلم بانوی بهشت،‌ چهره پیامبر(ص) و امام علی(ع) بدون‌هاله‌ای از نور و به صورت واضح نشان داده شده است؛ اما چهره حضرت فاطمه(س) در آن نمایان نیست.

گفته شده فیلم القا کننده این تحلیل است که داعش از اندیشه اهل سنت نشأت گرفته و هدف آن نیز غیرممکن دانستن وحدت میان شیعه و اهل سنت است.

این فیلم، در مراحل پیش‌ساخت، مورد انتقاد و واکنش تعدادی از عالمان و مراجع تقلید شیعه قرار گرفت. برخی از عالمان شیعه، کمک به ساخت، پخش و دیدن این فیلم را حرام اعلام کرده و آن را عاملی تفرقه‌افکن بین شیعیان و اهل سنت دانسته‌اند.

عنوان این فیلم در سال ۱۳۹۵ شمسی، یَومُ الْعَذاب (روز عذاب) اعلام شد و پس از تولید به بانوی بهشت تغییر نام یافت. بانوی بهشت از ۱۹ آذر ۱۴۰۰ (۱۰ دسامبر ۲۰۲۱) در سینماهای آمریکا اکران عمومی شد.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، انتشار آن را در همه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در جمهوری اسلامی ایران ممنوع اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics