قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جلد اول «فقه عمران شهری» به زیور طبع آراسته شد
جلد اول «فقه عمران شهری» به زیور طبع آراسته شد

تازه‌های نشر؛

جلد اول «فقه عمران شهری» به زیور طبع آراسته شد

جلد اول کتاب «فقه عمران شهری» در ۲۰ بخش، به قلم آیت‌الله اراکی شیخ محسن اراکی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم توسط انتشارات مجمع الفکر الاسلامی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، اولین جلد کتاب «فقه عمران شهری» به قلم آیت‌الله اراکی شیخ محسن اراکی استاد خارج فقه «نظام عمران و شهرسازی اسلامی» حوزه علمیه قم و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از چاپ خارج و روانه بازار نشر شد.

آیت‌الله اراکی در این کتاب پس از تعریف شهر و بیان تاریخچۀ پیدایش شهر در منابع اسلامی و تبیین هویت شهر اسلامی به بیان کلیات نظام عمران شهری در بیست بخش می‌پردازند.

در این کتاب می‌خوانیم: در شرایط کنونی که زندگی شهری می‌رود تا سراسر جامعۀ انسانی را دربرگیرد نظام عمران شهری از ضروری‌ترین مسائل و دغدغه‌های مدیران و مصلحان اجتماعی است، تا جایی که همگی اقرار دارند که یکی از مهم‌ترین نیازهای ضروری زندگی انسان معاصر نظام عمران شهری مناسبی است که بتواند از یک‌سو پاسخگوی نیازهای مادی انسان‌ها، و از سوی دیگر تأمین کنندۀ نیازهای روحی و درونی آنها باشد. نظام عمران شهری خوب می‌تواند در ایجاد آرامش و امنیت و تعالی اخلاقی و روانی انسان‌ها نقش مؤثر و بسزایی ایفا‌ کند.

در نظام عمران شهری اسلامی، فقه اسلامی است که محتوای ایدئولوژیک این نظام را تأمین می‌کند، و دانش فنّی مهندسی عمران است که تأمین کنندۀ شکل و قالب و صورت اجرایی این نظام است.

طرح جلد کتاب فقه عمران شهری- ایت الله محسن اراکییادآوری می‌شود، نخستین مجلد «فقه عمران شهری» به قلم آیت‌الله محسن اراکی که متن درس خارج ایشان می‌باشد، برای اولین بار در پاییز ۹۷ از سوی مجمع الفکر الاسلامی چاپ و منتشر شد.

 

۲ دیدگاه

  1. این چه وضع معرفی کتابه؟!
    یک کلمه درباره محتوای کتاب و فهرستش ننوشنین!!!!

    • محمد باقر آریانی

      باسلام. این معرفی تفصیلی کتاب نیست که نیازمند معرفی فهرست، فصول، محتوا و… باشد؛ بلکه خبری ساده از انتشار و چاپ آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics