قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جوایز ۲۶۰ هزار دلاری برای استفاده از ظرفیت‌های فقه اسلامی
جوایز ۲۶۰ هزار دلاری برای استفاده از ظرفیت‌های فقه اسلامی

از سوی اتحادیه جهان اسلام اهدا می‌شود؛

جوایز ۲۶۰ هزار دلاری برای استفاده از ظرفیت‌های فقه اسلامی

شورای عالی اتحادیه جهان اسلام قصد دارد هر ساله دو جایزه با عنوان «جایزه فقه اسلامی» و «جایزه سند مکه» به ارزش ۲۶۰ هزار دلار اهدا کند.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از ونگارد ان جی آر، در چهل و چهارمین نشست شورای عالی اتحادیه جهان اسلام با حضور ۸۲ کشور که عربستان میزبان آن بود، اعلام شد این شورا سالانه دو جایزه با عنوان جایزه فقه اسلامی و جایزه سند مکه با ارزش ۲۶۰ هزار دلار اهدا می‌کند.

بنابر اعلام مسئولان، جایزه سالانه فقه اسلامی به علمای مسلمانی اهدا می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌های فقه اسلامی برای چالش‌های نوین زندگی امروز راه‌حل‌های منطبق با شریعت اسلامی پیدا کنند. مبلغ این جایزه ۵۰۰ هزار ریال سعودی است.

همچنین جایزه «سند مکه» به افراد و نهادهایی اهدا می‌شود که در سطح جهانی به ترویج سند مکه بپردازند یا بر روی آن تحقیق کنند.

بیانیه مکه یا سند مکه در ماه رمضان گذشته به امضای علمای مسلمان از ۱۳۹ کشور جهان رسید. این بیانیه به منظور ترویج همزیستی بین ادیان و فرهنگ‌های مختلف و حمایت از رویکرد اعتدالی به آموزه‌های قرآنی و اسلامی تصویب شد.

بنابر گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن، اتحادیه جهان اسلام یک سازمان غیر‌دولتی اسلامی است که در سال ۱۹۶۲ میلادی تاسیس شده و مقر آن در شهر مکه در عربستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics