قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حمله به قبایل در «کلش آو کلنز»، ضمان ندارد
حمله به قبایل در «کلش آو کلنز»، ضمان ندارد

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

حمله به قبایل در «کلش آو کلنز»، ضمان ندارد

با توجه به اینکه تمام بازی کنندگان، با انجام این بازی و ایجاد اکانت، در حقیقت، خود را در معرض سایر قبایل قرار داده و بدین صورت، غارت شدن را پذیرفته اند، لذا ضمانی متوجه فرد غارت کننده نیست.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، در ضمن مباحث خارج فقه مکاسب، به مناسبت بحث از قمار، به بازی «کلش آو کلنز» پرداختند. به نظر ایشان، این بازی مصداق قمار نبوده و از این جهت، حکم حرمت متوجه آن نیست.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در ادامه، با تمسک به «قاعده الزام»، غارت قبائل توسط قبائل دیگر را بلا اشکال دانسته و در نتیجه، ضمانی را متوجه فرد غارت کننده ندانستند. به نظر ایشان، چون اساس این بازی، بر حمله به قبایل و غارت آن هاست، لذا این امر نه تنها به لحاظ تکلیفی، اشکالی ندارد، بلکه ضمانی نیز متوجه فرد غارت کننده نیست.

مراد از ضمان، این است که با غارت قبیله، ممکن است امتیاز فرد غارت شده پایین بیاید و برای افزایش امتیاز، نیازمند صرف پول واقعی گردد. بنابراین ضمان در این فرض، اگرچه متصور است، لکن با توجه به اینکه تمام بازی کنندگان، با انجام این بازی و ایجاد اکانت، در حقیقت، خود را در معرض سایر قبایل قرار داده و بدین صورت، غارت شدن را پذیرفته اند، لذا ضمانی متوجه فرد غارت کننده نیست.

بنابرگزارش خبرگزاری رضوی،  بررسی مسائل مختلف بازی «کلش آو کلنز» در درس این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، پنج جلسه به طول انجامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics