قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / خُروش «ملت» بر محور «ولایت»
خُروش «ملت» بر محور «ولایت»

در چِله انقلاب صورت گرفت؛

خُروش «ملت» بر محور «ولایت»

در طلیعه فجر چهلم انقلاب؛ راهپیمایی بزرگ مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و مردم عشق و ارادت خود را نسبت به رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دادند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مراجع تقلید، علما و شخصیت‌های برجسته حوزوی همگام با دیگر اقشار مردمی و با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان، روحانیون، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و از شرکت مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن تقدیر کرده و آن را نشان از هوشمندی، ولایتمداری و بصیرت دانستند.

آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، ابراهیم امینی، جوادی آملی،‌ها‌شمی شاهرودی، محسن فقیهی، حسینی قزوینی، محمد سعیدی، مقتدایی، سید کمال حیدری، مهدی‌ها‌دوی تهرانی، محمدجواد فاضل لنکرانی، سید جعفر سیدان، مهدی مروارید، سید احمد علم‌الهدی و دیگر شخصیت‌های حوزه علمیه قم و مشهد از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه بودند.

باید به ملت آفرین گفت

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پس از حضور در جمع راهپیمایان قم در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه مردم ما هوشیار و همیشه در صحنه هستند گفت: هرقدر فشار دشمن بیشتر شود مقاومت و حضور مردم در صحنه بیشتر خواهد شد. باید به چنین ملت همیشه‌ در صحنه‌ای آفرین گفت و مشکلاتشان را حل کرد.

مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشم دشمن را کور کردند

آیت‌الله حسین نوری همدانی پس از حضور در جمع راهپیمایان، با بیان اینکه امروز بار دیگر مردم متعهد و انقلابی ایران حماسه‌ای آفریدند اظهار کرد: مردم با این حضور خود با آرمان‌های نظام و ولایت فقیه تجدید پیمان کردند و چشم دشمنان نظام و آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها را کور کردند. مردم همیشه با این نظام بوده و خواهند بود.

ملت ایران قوی‌تر از انقلابیون روزهای نخست حافظ انقلاب هستند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در حاشیه حضور در راهپیمایی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام‌های حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: پیام اول راهپیمایی حق‌شناسی از امام، شهدا و ایثارگران و حمایت از نظام و دعوت مسئولان به خدمت‌گذاری به مردم است.

ایشان اضافه کرد: پیام دیگر به بیگانگان است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روزبه‌روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند.

استاد مطرح حوزه علمیه قم اذعان کرد: این نظام همچنان محکم و قوی به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم این نظام تا ظهور صاحب اصلی‌اش به کار خود با همین اقتدار ادامه دهد.

تلاش بیش از پیش برای حل مشکلات ملت

آیت‌الله ابراهیم امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این ۴۰ سال با انواع توطئه‌های دشمنان مواجه شده ولی همواره هوشیاری خود را حفظ کرده و با حضور خود در صحنه توانسته‌اند که این توطئه‌ها را خنثی کنند. از مسئولان انتظار داریم که برای حل مشکلات بیش از پیش تلاش داشته باشند.

حماسه ۲۲ بهمن تجلی اقتدار نظام در برابر استکبار جهانی است

آیت‌الله محسن فقیهی در حاشیه راهپیمایی با بیان اینکه به لطف الهی امروز هم در ۲۲ بهمن دیگری، مردم ما حضوری گسترده و دشمن‌شکن در مراسم راهپیمایی داشتند، گفت: سال به سال نه تنها از ابهت و عظمت جمعیت کاسته نمی‌شود بلکه به آن اضافه هم می‌شود و این نشان دهنده بصیرت و درایت بالای مردم انقلابی ماست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت ما در تبعیت از مقام معظم رهبری و حضور در روز حماسی یوم‌الله ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند، افزود: ما حقیقتاً باید قدردان این ملت عزیز باشیم و به خصوص مسئولان همه توان خود را در مسیر حل مشکلات آن‌ها از جمله در عرصه اقتصاد داشته باشند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان ترامپ است

آیت‌الله سیدمحمد حسینی قزوینی در جمع خبرنگاران با اشاره به تبلیغات دشمنان برای جلوگیری از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سیل خروشان مردم بر خلاف تبلیغات دشمن امروز در صحنه حضور پیدا کرده و این حرکت مشت محکمی بر دهان ترامپ و هم‌پیمانانش است.

وی با اشاره به طرفداری ترامپ از اراذل و اوباش تصریح کرد: تنها کشوری که در دنیا در ایام مختلف صدای مظلومیت اهل‌بیت(ع) را تبلیغ می‌کند جمهوری اسلامی ایران است و همین اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) نمی‌گذارند این نظام الهی شکست بخورد.

مردم باوجود مشکلات همچنان برای حمایت از نظام اسلامی در صف نخست قرار دارند

آیت‌الله سید محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مردم ایران همیشه به صورت پرشور در صحنه حضور دارند، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌ بودند امسال یک ۲۲ بهمن متفاوت را نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه حضور پرشور مردم در صحنه پیام‌های مشخصی را برای دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی دارد، اضافه کرد: امروز ملت ایران با راهپیمایی باشکوه خود مشت دیگری بر دهان یاوه‌گویان جهانی زدند و اثبات کردند که همچنان پای آرمان‌های امام خمینی(ره) ایستاده و با عزم راسخ تحقق اهداف ایشان را دنبال می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: هرچند مردم باوجود مشکلات مختلف اقتصادی همچنان برای حمایت از نظام اسلامی در صف نخست قرار دارند اما مسئولان نیز باید تلاش کند تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور، مشکلات را نیز رفع کنند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جهاد فی سبیل‌الله است

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید از حضور گسترده و با بصیرت و درک بالای ملت تشکر کرد، گفت: مردم وقت‌شناس هستند و فهمیدند در این زمان باید به یاوه‌گویی‌های ترامپ و سردمداران کفر پاسخ دهند

وی با تأکید بر اینکه مردم با این حضور پرشور، حماسی و سراسری به دشمن فهماندند که ملت ایران مقاوم است و هیچ‌گاه دشمن را فراموش نکرده و در مبارزه سرسخت با دشمن ایستادگی دارد تصریح کرد: ملت نشان‌ دادند که گوش به فرمان و تابع رهبر هستند و با یک کلمه همه استکبار را نفی می‌کنند و به دنبال این هستند که اسلام را در سطح جهان حمایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ملت فکر نکنند که امروز با حضور گسترده خود در راهپیمایی شرکت کردند بلکه این حرکت جهاد فی سبیل‌الله است؛ دشمن آرام ننشسته و همیشه در مقام ضربه زدن و ساقط کردن نظام است و مردم با این حضور و مبارزه و جهاد دشمن را مأیوس کرده تا سر جای خود بنشیند.

مردم آتش‌‌زنندگان به پرچم ایران را محو و نابود می‌کنند

آیت‌الله‌ها‌دی ملکوتی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بی‌بدیل و نمونه بود. قرن بیستم میلادی قرنی آکنده از کودتای نظامی بود به‌طوریکه کودتای شوروی، کوبا و چین در آن دوران اتفاق افتاد اما پایه‌گذاری انقلاب و پیروزی آن سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل نشان داد این انقلاب شباهتی به سایر انقلاب‌ ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی انقلاب‌ها از جمله با دیدگاه سوسیالیست‌ها، انقلاب کارگری بود یا انقلاب چین یک انقلاب قشر کشاورز بود به این معنی که این نوع انقلاب‌ها به دست طبقه خاصی روی داد، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که تمام طبقات اعم از روستایی، شهری، کارگر، کشاورز، بازاری و دانشگاهی علیه ظلم در آن شرکت داشتند، حرکت و شعار در انقلاب ما مشخص بود.

نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه انقلاب ما پیام ایستادگی و آزادی برای دنیا داشت و سعادت انسانی را تأمین می‌کند، گفت: سایر انقلاب‌ها مختص یک طبقه خاص بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبری این انقلاب فقیه، فیلسوف، اخلاق‌مدار و صاحب تفکر بود و همین خصیصه‌ها باعث شد که حرکت ایشان به قدری مؤثر شود که میلیون‌ها نفر را در ایران و دنیا با خود همراه کند، شخصیت ایشان منحصربه‌فرد و بی‌نظیر بود.

آیت‌الله ملکوتی افزود: ما راه انقلاب و امام را ادامه داده و لبیک‌گویان به ندای مقام معظم راه خود را ادامه خواهیم داد تا پرچم این نهضت حسینی را به دست امام زمان برسانیم.

وی اذعان داشت: اگر رسانه‌های استکباری به ملت ایران توهین می‌کند، غمگین نشوید، اگر تحلیل‌گران علیه نظام مقدس سخنرانی می‌کنند، متأثر نشوید زیرا نخبگان انقلاب اسلامی جواب کوبنده به تک‌تک آن‌ها خواهند داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: دشمن می‌خواهد با شایعه، توهین، تخریب و زیر سؤال بردن عملکرد نظام و مسئولان ته دلمان را خالی کند و مردم را نسبت به انقلاب بدبین سازد، حتی تلاش می‌کند کشور را با دسته‌بندی مردم به تندرو، کندرو، اصلاح‌طلب و اعتدال نابود کند.

وی بیان کرد: به صراحت می‌گویم همه انتخاب‌ها در کشور با رأی مردم بوده و تنها نظام در دنیا هستیم که چنین قابلیتی دارد.

آیت‌الله ملکوتی با بیان اینکه اتحاد، انسجام و پشتیبانی از ولایت عامل سعادت آخرت و دنیاست، افزود: مسئولان نظام خائن نبوده و هیچ‌گاه لبیک به دشمنان نظام نمی‌گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن و این راهپیمایی نشان داد مردم همواره پای انقلاب خود ایستاده‌اند و هرگز از آن عدول نخواهند کرد.

باید انقلاب را از هر مسیری که از ولی فقیه جدا می‌کند، پاسداریکرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیام حضور مردم در ۲۲ بهمن این است که ۴۰ سال مردم انقلاب را پاسداری کردند و مردم در راستای راه و خط امام (ره) که ولایت فقیه بوده، حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه راه امام(ره) و انقلاب است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه منصوب از طرف امام زمان(عج) است، انقلاب ما توانست مسیر خودش را ادامه دهد و از ۴۰ سال به بعد پاسداری از انقلاب بر عهده کسانی است که از امروز به انقلاب گرایش پیدا کرده‌اند که باید انقلاب را از هر مسیری که از ولی فقیه جدا می‌کند، پاسداری کنند.

قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۶

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صادر و در مراسم قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ (سوره انبیاء/ آیه ۱۰۵)

حمد و ثنای بی پایان پروردگار بزرگی را سزاست که ملت شریف و حق جوی ایران را کرامت بخشید تا در سایه نعمت اسلام و ولایت، تحت رهبری داهیانه و الهی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در عصر جاهلیت مدرن، منادی احیای ارزش‌های والای الهی و اخلاقی گردد.

اینک، در این لحظات آکنده از شور و نشاط و حماسه که قلب میلیون‌ها‌ انسان آزاده مملو از سرور سی و نهمین سالگرد سراسر نور و افتخار پیروزی انقلاب اسلامی است و پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی ایران در اوج قله‌ها‌ی سربلندی و افتخار، بیش از هر زمان دیگری به عنوان الگوی نجات بخش جامعه بشری، مایه‌ی مباهات مسلمانان و مستضعفان جهان شده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی باشکوه، سراسری و دشمن‌شکن یوم‌الله ۲۲ بهمن که مزین و آراسته به نام سیده نساء العالمین حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، مواضع خویش را با بانگ رسای توحیدی “الله اکبر” و “خامنه‌ای رهبر” به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- ضمن تجدید میثاق و بیعت خلل‌ناپذیر با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلابی‌گری و تبعیت همه‌جانبه از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را زمینه-ساز نشر و بسط ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی دانسته و بر التزام عملی به اصل الهی و مترقی «ولایت فقیه» به عنوان میراث جاویدان معمار کبیر انقلاب اسلامی تاکید می نماییم.

۲- بار دیگر پشتیبانی قاطع خود را از موفقیت‌های جوانان مومن و متخصص کشور به‌خصوص در عرصه علم و فناوری و صنایع باز دارنده دفاعی و موشکی اعلام داشته و ضمن حمایت از دستاوردهای ارزشی و معنوی نظام اسلامی، بر تداوم عزم جدی مسئولین کشور در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی تاکید می نماییم.

۳- با تاکید بر لزوم تامین زندگی کریمانه مردم و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه ای، خاصه از راه تدبیر فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی، از همه دستگاهها بخصوص

دولت محترم می‌خواهیم با مسئولیت‌پذیری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و پاسخگویی صادقانه به مطالبات برحق مردم، تامین اشتغال و معیشت و رفاه مردم را در اولویت قرار دهند.

۴- امریکای جنایتکار را همچنان “دشمن شماره یک” خود دانسته و ضمن ابراز خشم و نفرت از بدعهدی‌ها‌ی شیطان بزرگ در نقض مفاد توافقنامه هسته‌ای و محکوم کردن مواضع خصمانه برخی مقامات ارشد اروپایی در همراهی با سیاست‌ها‌ی سلطه طلبانه شیطان بزرگ از تمام مسئولین و دست‌اندرکاران نظام اسلامی می‌خواهیم تا با اتخاذ مواضع قاطعانه نسبت به استیفای کامل حقوق و منافع ملی و مقابله به مثل موثر با تحریم‌ها و اقدامات خرابکارانه نظام سلطه و ایادی آن، شجاعانه اقدام نمایند.

۵- بار دیگر حمایت همه‌جانبه خود را از وحدت و اتحاد جهان اسلام و همچنین جنبش‌ها و حرکت‌ها‌ی اسلامی و آزادیبخش، خاصه فلسطین و محور مقاومت اعلام داشته و با‌ تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی، طرح رذیلانه سردمداران کفر پیشه آمریکای جنایتکار در رسمیت بخشیدن به نقشه شوم انتقال پایتخت رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به بیت المقدس و همچنین جنایات وحشیانه رژیم قبیله ای آل سعود و هم پیمانان آن در یمن و بحرین را شدیدا محکوم می نماییم.

۶- ضمن هشدار در خصوص پذیرش تعهدات و معاهداتی که زمینه ساز نفوذ دشمنان و تحدید قدرت و کاهش میزان اثرگذاری نظام در سطح منطقه و جهان است، از متولیان امر می‌خواهیم با سرلوحه قرار دادن عدالت و رفع زمینه‌ها‌ی بروز معضلات اجتماعی، افزایش اعتماد سیاسی، تحکیم بنیاد خانواده و جلوگیری از تبدیل شدن مساله حجاب به ابزاری سیاسی، دشمنان مردم و انقلاب را در رسیدن به اهداف شیطانی خود با شکست مواجه سازند.

۷- تکریم مقام شهدای والامقام انقلاب اسلامی و ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان را وظیفه دائمی امت شهیدپرور دانسته و از مسئولین کشور می‌خواهیم تا در رفع موانع تعالی مادی و معنوی و حاکم ساختن فرهنگ “ایثار” و “شهادت”، از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶

مصادف با ۲۴ جمادی الاول ۱۴۳۹ و ۱۱ فوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics