قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / درس خارج و گام‌های اجتهاد
درس خارج و گام‌های اجتهاد

تازه‌های نشر؛

درس خارج و گام‌های اجتهاد

کتاب «درس خارج و گام‌های اجتهاد؛ بینش‌ها و روش‌های مورد نیاز برای بهره‌گیری بهینه از دروس خارج» اثر تازه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «درس خارج و گام‌های اجتهاد؛ بینش‌ها و روش‌های مورد نیاز برای بهره‌گیری بهینه از دروس خارج» تحریری آزاد از مباحث استاد احمد مبلغی پیرامون درس خارج و مراحل اجتهاد است که به کوشش سعید هلالیان به نگارش درآمده است.

یکی از مباحث مهم کتاب «درس خارج و گام‌های اجتهاد»، پرداختن به گام‌های اجتهاد و تعبیه آن در درس خارج است، این گام‌ها دقیق و معنادار تنظیم شده‌اند که با انجام آن‌ها می‌توان به‌تمامی ابعاد و زوایای بحث نسبت به یک مسئله به‌صورت اجتهادی و مستوفیٰ پرداخت.

استاد مبلغی معتقد است درس خارج آمده تا در خدمت اجتهاد و تحقق آن باشد، بر این اساس، لازم است روش آموزشی و پژوهشی درس خارج منبعث از روش اجتهادی و هماهنگ با آن باشد. درس خارج، نقطه جمع بین آموزش و پژوهش و جایگاه تعامل هم‌افزای این دو با یکدیگر جهت پیشرفت و پیشبرد علم است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس عمق‌گرایی و کیفی‌اندیشی را دو ویژگی‌ مهم درس خارج می‌داند و بیان دارد: برای اینکه حوزه علمیه بتواند عمق، دقت، توانایی و توانمندی‌های خود را در عرصه علم فقه به نمایش بگذارد باید بازتعریف دقیق‌تری از درس خارج در جهت استحصال ظرفیت‌های نهفته در تجارب گذشته در خصوص آن به انجام برساند.

گفتنی است، کتاب «درس خارج و گام‌های اجتهاد» به تقریر سعید هلالیان در ‫۴۶۵ صفحه از سوی انتشارات اشراق حکمت‏ به قیمت ۹۵ هزار تومان (با تخفیف) چاپ و منتشر شده است.

یادآوری می‌شود، این اثر در تیرماه سال جاری طی مراسمی با حضور استاد مبلغی و دیگر اساتید حوزه علمیه در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم رونمایی شد.

درس خارج و گام‌های اجتهاد علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «درس خارج و گام‌های اجتهاد» می‌توانند به موسسه اشراق حکمت واقع در قم خیابان صفائیه، کوچه ممتاز، فرعی پنجم، پلاک ۲۸، مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۶۷۷۰ در ساعات اداری تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics