قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دومین جلد «السیره العملیه للنبی المصطفی(ص)» منتشر شد
دومین جلد «السیره العملیه للنبی المصطفی(ص)» منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛

دومین جلد «السیره العملیه للنبی المصطفی(ص)» منتشر شد

به همت گروه حدیث بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دومین جلد از کتاب «السیره العملیه للنبی المصطفی(ص)» به زیور چاپ آراسته شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، نوشتن سیره نبوی از دیرباز مرسوم بوده و هست، چون زندگی انسان‌ها از بدو تولد تا سبک رفتار با خانواده و اجتماع، رفتارهای شخصی، فعالیت‌های اجتماعی و اخلاقی، سیاسی و امنیتی، اقتصادی، عبادی و علمی و … باید به سبک و روش پیامبران خدا به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد.

کلمات پیامبر گرامی اسلام(ص) فصیح‌ترین کلام و منطق به لحاظ بلاغت، فصاحت و تمثیل است و هنگامیکه به دستورات و سیره و روش آن حضرت عمل می‌کنیم روح از زنگارها پاک می‌شود.اقبال به دستورات و سخنان پیامبر بزرگ اسلام(ص) به آدمی شوق پرواز می‌دهد و انسان زمینی را به موجودی آسمانی تبدیل می‌کند که چونان ستاره‌ای تابان بدرخشد و اعجاب و تحسین ملکوتیان را برانگیزد، پس به سیره پیامبر خدا(ص) عمل کنیم تا آسمانی شویم.

کتاب «السیره العملیه للنبی المصطفی(ص)» که به زبان عربی تهیه و تدوین شده است نیز بر همین اساس توسط چند نفر از مولفان از جمله احمد آقایی ترابی، محمد علی چناری، عباس علی صدیقی نسب، حبیب الله میرزایی، عبدالحسین انصاری، محمد رضا سیبویه و محمد حسن زبری قائنی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب «السیره العملیه للنبی المصطفی» در دو فصل سیره رفتاری و شخصیتی در ۲۷ موضوع و سیره اجتماعی رسول گرامی اسلام(ص) در ۳۰ موضوع مبتنی بر احادیث تدوین شده است.

تواضع با مردم، آداب خوردن و نوشیدن، تکریم و احترام به میهمان و آداب برخورد با آن، رفتار با همسر، آداب ذبح حیوانات، نظم در زندگی و… برخی از موضوعاتی است که در کتاب «السیره العملیه للنبی المصطفی» برگرفته از سیره نبی مکرم اسلام(ص) به آن اشاره شده است.

گفتنی است، این اثر در شمارگان ۴۰۰ نسخه و در قطع وزیری توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics