قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / روشن‌بینی در استنباط فقهی از ویژگی‌های بارز آیت‎الله العظمی گلپایگانی بود
روشن‌بینی در استنباط فقهی از ویژگی‌های بارز آیت‎الله العظمی گلپایگانی بود

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

روشن‌بینی در استنباط فقهی از ویژگی‌های بارز آیت‎الله العظمی گلپایگانی بود

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله گلپایگانی تاکید کرد: روشن‌بینی در استنباط فقهی از ویژگی‌های بارز آیت‎الله العظمی گلپایگانی بود و آن فقیه بزرگوار بر ادامه روش فقهای سلف تأکید داشت.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدللّه رب العالمین و صلّی اللّه علی سید الاولین و الآخرین حبیب إله العالمین أبی القاسم محمّد و علی آله الطیبین الطاهرین سیما بقیه اللّه فی الأرضین.

قال رسول اللّه (صلی‌اللّه علیه و آله): العُلَمَاء أمنَاءُ اللّهِ عَلی خَلقِهِ؛ شهادت حضرت ابا محمّد امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه را به محضر مبارک قطب عالم امکان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و همه شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت، تسلیت عرض می‌کنم.

بزرگداشت بزرگ مرجع فقید جهان تشیع مرحوم حضرت آیه الله العظمی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیه در زادگاه ایشان شهر گوگد، افتخاری بزرگ برای شهرستان گلپایگان و علماء و حوزه‌های علمیه و عموم اهالی متدین گلپایگان و شهرهای اطراف می‌باشد.

تجلیل و تکریم از مرجعی که در سنگرهای جهاد و مبارزه با کفر و استکبار، و بدعت‌ها، و دفاع از حریم دین، و یاری اسلام، همواره با قدم‌های بلند و مقاوم، اسوه و الگوی مجاهدان راه خدا، و شیفتگان حاکمیت اسلام بود.

فقیه بزرگواری که در اجتهاد و استنباط احکام از کتاب و سنّت با استقامت سلیقه و روشن‌بینی، بر ادامه روش فقهای سلف تأکید داشت، و شخصیتی که در تاریخ انقلاب اسلامی، مواضع، پیام‌ها و سخنرانی‌های ایشان، قاطع و راهگشای مبارزات مردم مسلمان بود.

او به حق، یادگاری از اجداد طاهرین خود بود، و ولایت و پیروی از ایشان را، تنها وسیله سعادت انسان‌ها می‌دانست، و تمسّک به قرآن و عترت را تنها راه نجات بشریت می‌شناخت. از خوف خدا و یاد قیامت گریه‌ها داشت، و همیشه در این اندیشه بود که آقا و مولایش حضرت بقیه الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را از خود خشنود سازد، و البته که به حق یکی از چاکران مخلص، و سربازان واقعی دربار ملک پاسبان امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف بود؛ سلام علیه یوم ولد، و یوم مات، و یوم یبعث حیاً

و اکنون سالیان زیادی است که از رحلت آن مرجع والامقام می‌گذرد، و هنوز شیعیان و حوزه‌های علمیه و علماء اعلام، و به ویژه مردم غیور و شریف گلپایگان در فقدان ایشان، یاد آن مدافع و حامی بزرگ تشیع را گرامی می‌دارند، و به روح بلند ملکوتی وی درود و صلوات می‌فرستند: اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد.

اینجانب از تمام کسانی که در برپایی این بزرگداشت، خدمت کرده، و نیز از حضور علماء و فضلاء و شخصیت‌های دینی و کشوری، و اهالی شریف گلپایگان و گوگد، کمال تشکر را دارم، و موفقیت بیشتر آنها را در تعظیم شعائر اسلامی، و حفظ سنّت‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، و امر به معروف و نهی از منکر، و قضای حوائج مؤمنین، و تعاون و کمک به برادران و خواهران دینی خود، از خداوند متعال مسئلت دارم، و آرزومندم که گلپایگان ما همیشه در انجام فرائض دینی، و التزام به دستورات شرع مقدس و مکارم اخلاق، نمونه و الگو باشد، و بانوان محترمه نسبت به حفظ حجاب و عفاف، و حریم دین، همواره پیشقدم بوده، و هویت دینی این شهر پر افتخار را همگان حفظ نمایند؛ و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمین.

لطف الله صافی گلپایگانی

۷ ربیع المولود ۱۴۳۸ هـ.ق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics