قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رییس دانشکده صدا و سیمای قم خبر داد؛ برگزاری دوره‌ خارج فقه دین و رسانه در دانشکده صدا و سیما
C

رییس دانشکده صدا و سیمای قم خبر داد؛ برگزاری دوره‌ خارج فقه دین و رسانه در دانشکده صدا و سیما

 

رییس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیمای قم در سال جاری گفت: طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه برادران می‌توانند با شرکت در آزمون اختصاصی، دوره کارشناسی ارشد را در این دانشکده بگذرانند.

رسا: حسین گودرزی، رییس دانشکده صدا و سیمای قم، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران موجب دگرگونی عمیق در بسیاری از ساختارها شد، گفت: یکی از این ساختارها حوزه رسانه بود؛ در همین راستا ساختار حوزه رسانه متأثر از انقلاب اسلامی در شهر قم، مرکز حوزه‌های علمیه و نشر علوم دینی نیز تغییر پیدا کرد.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به این‌که رسانه ملی برای رسیدن به رسانه تراز انقلاب اسلامی نیازمند دانش دینی و استفاده از حوزه‌های علمیه است، بیان داشت: در مقابل حوزه‌های علمیه نیز نیازمند شناخت رسانه برای بسط و گسترش معارف دینی هستند.

گودرزی با بیان این‌که رسانه در دنیای امروز ابزار بسیار نیرومندی برای گسترش و ترویج مبانی دینی است و باید از این ابزار به نحو مطلوب استفاده شود، ادامه داد: رسانه از تکنولوژی، ساختار و محتوا تشکیل شده و نیاز است از این موارد برای نشر علوم دینی بیشتر بهره ببریم و نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه بسیار پر رنگ است.

وی تقویت و تعمیق مسائل دینی در رسانه را یکی از رسالت‌های دانشکده صدا و سیما دانست و افزود: این دانشکده با تربیت طلاب در حوزه هنر تحول عظیمی را ایجاد کرده است.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم گفت: دانشکده صدا و سیمای قم با هدف تربیت نیروی متخصص و متعهد در سال ۱۳۷۶ تأسیس شده است که در چهار رشته تولید سیما، ادبیات نمایشی با گرایش فیلم‌نامه نویسی، پژوهش و ارتباطات و دین و رسانه، فعالیت می‌کند و برخی از رشته‌ها همچون دین و رسانه تخصصی است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما برای جذب طلاب سطح ۲ حوزه‌های علمیه برادران برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال طلاب برای تحصیل در سه رشته تولید سیما، ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات به رقابت خواهند پرداخت.

گودرزی طریقه جذب دانشجو در دانشکده صدا و سیما به دو روش سراسری و آزمون اختصاصی عنوان کرد و افزود: آزمون اختصاصی دانشکده ویژه طلاب دینی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مهلت ثبت‌نام طلاب برای شرکت در آزمون ورودی دانشکده صدا و سیمای قم از تاریخ اول تا ۱۵ آذرماه سال جاری مشخص شده است، بیان داشت: زمان دریافت کارت آزمون نیز از دوازدهم تا هفدهم دی‌ماه امسال تعیین شده است.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به این که آزمون اختصاصی دانشکده ۱۸دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.qomirib.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اولویت جذب ما در دانشکده با طلابی است که دانش و تجربه رسانه‌ای و عملی داشته باشند و بتوانند با توانایی کامل در این عرصه فعالیت کنند.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره‌های خارج فقه در حوزه دین و رسانه اشاره کرد و گفت: دانشکده صدا و سیما با توجه به بسط و گسترس تفکر دینی در رسانه اقدام به برگزاری این دوره‌ها کرده است و در همین راستا درس خارج فقه اخلاق و رسانه با حضور آیت‌الله حائری شیرازی در این دانشکده آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics