قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ساماندهی دروس خارج موجب رشد است/ لازمه ورود به دروس خارج تخصصی، بنیه علمی قوی است
ساماندهی دروس خارج موجب رشد است/ لازمه ورود به دروس خارج تخصصی، بنیه علمی قوی است

آیت‌الله رضازاده مطرح کرد:

ساماندهی دروس خارج موجب رشد است/ لازمه ورود به دروس خارج تخصصی، بنیه علمی قوی است

مدیر مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان با آیت‌الله حاج شیخ رجبعلی رضازاده از علما و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دیدار کرد. استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه ساماندهی دروس و مباحثات سطح چهار یک امر لازم است بیان داشت: این کار زمینه رشد بیشتر را فراهم‌ می‌کند و اگر نظمی نباشد، رشد کمتری حاصل‌ می‌گردد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله رضا زاده ورود طلاب مستعد را در عرصه علوم جدید اعم از اقتصاد و جامعه شناسی و روان شناسی و …لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: تربیت متخصص در این عرصه با توجه به خلا آن، امری ضروری است. ما باید متخصصینی در این زمینه داشته باشیم تا در مواقع ضرورت و ارجاع، از آنها بهره ببریم. البته لازمه این ورود این است که طلبه مبانی علمی خودش را در سطوح پایین تر تقویت کرده باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد، ضمن بیان اینکه رونق دروس تفسیر خارج و سایر دروس جانبی امری ممدوح است، تاکید کرد: لازمه ورود طلاب به این دروس تخصصی، وجود بنیه علمی قوی است خصوصا در زمینه فقه و اصول. که احراز این بنیه هم، حائز اهمیت است.

در ادامه ایشان دو موضوع قانون مصوّب در زمینه امکان انتخاب درس طلاب سطح چهار تا سال دهم خارج و همچنین طرح کارگروه‌های پژوهشی برای موضوع شناسی دروس خارج را اقدام خوبی عنوان کرد و اضافه نمود: این موضوع شناسی، هم برای اساتید و هم برای شاگردان، هر دو مفید فایده است.

آیت‌الله رضا زاده در پایان ضمن استقبال از نشست‌های علمی_پژوهشی مدرسه، از اولین نشست آن، تحت عنوان آیین رونمایی از کتاب “المستفاد فی الاصول” تقریرات اصولی مرحوم آیت‌الله میرزا علی فلسفی، تشکر نمود و آن مرحوم را استادی کم نظیر خواند و این برنامه را برای تجلیل از ایشان لازم دانست‌.

لازم به ذکر است که در این جلسه آیت‌الله رضازاده موافقت نمود که مدرسه عالی سطح چهار، با توجه به دغدغه ایشان، در زمینه فقه العشره (آداب معاشرات) از وجود ایشان در نشست‌های پیش رو بهره‌مند گردد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام نوروزی، به ارائه گزارش نسبت به عملکرد و ساماندهی دروس و مباحثات و سایر برنامه‌های این مدرسه پرداخت و استفاده از توصیه‌ها و رهنمودهای علما را در این خصوص لازم دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics