قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سلسله مباحثی درباره «فقه رسانه»
سلسله مباحثی درباره «فقه رسانه»

سلسله مباحثی درباره «فقه رسانه»

کتاب «فقه رسانه» محصول جلسات درسی حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی مدرس حوزه و مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به‌تازگی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، «فقه رسانه، سلسله مباحثی درباره فقه رسانه» محصول جلسات درسی است که پس از پیاده‌سازی، ویراستاری اجمالی و حذف بحث‌های غیرمرتبط، در قالب کتاب تدوین شده و سعی گردیده تا همچنان سخن گفتاری آن محفوظ بماند.

این اثر پژوهشی در ۵۳۰ صفحه در سه فصل، فصل اول: اصول و مبانی و تعاریف و کلیات، فصل دوم: موضوعات، مفردات و احکام فقهی رسانه و فصل سوم به مباحث حقوق رسانه‌ها یا رگولاتوری نگاشته شده است.

درباره ضرورت پرداخت به فقه رسانه آمده است: امروزه با گسترش وسایل ارتباط جمعی، فرصت جدیدی برای دوستداران و علاقه‌مندان به انقلاب و منادیان مکتب اهل‏بیت‏‏ بوجود آمده تا قدرت تمدنی، فرهنگی و محتوای غنی تفکر توحیدی را جهانی سازند. با این هدف رسانه‌هایی پا را از مرزهای جغرافیایی و سیاسی فراتر گذاشته و گامی بلند در مواجهه با اندیشه‌های انحرافی و انحطاطی به‌سوی جامعه جهانی برداشته‌اند.

این حرکت بزرگ نیازمند تقویت عقبه‏‌های تئوریک برای مهندسی رسانه و ارائه نقش اصیل آن از منظر نظام ارتباطات اسلامی در عرصه‌های مختلفی چون حکمت و فلسفه رسانه، اخلاق رسانه، رگوراتوری رسانه و فقه رسانه دارد.

یادآوری می‌شود، جلد اول کتاب «فقه رسانه» به قلم حجت‌الاسلام علی نهاوندی در ۵۳۰ صفحه، از سوی اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما چاپ و روانه بازار نشر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics