قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سیره معصومان علیهم‌السلام در «فقرزدایی» مکتوب شد
سیره معصومان علیهم‌السلام در «فقرزدایی» مکتوب شد

تازه‌های نشر؛

سیره معصومان علیهم‌السلام در «فقرزدایی» مکتوب شد

کتاب سیره معصومان علیهم السلام در فقرزدایی، درباره فقرزدایی در سیره معصومان علیهم السلام و راهکارهای آن بزرگواران برای زدودن فقر از جامعه از موضوعات مهمی است که شناخت آن برای جامعه ضروری می‌نماید.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، پدیده فقر به عنوان یکی از مهمترین بحران‌‌های اجتماعی، خود سبب پیدایش بحران‌‌های دیگر شده است و پیامدهای زیانبار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراوانی را در پی دارد. از این رو جوامع بشری و ادیان و مذاهب مختلف همواره در پی یافتن راه حلی برای برون رفت از آن بوده‌اند و راهکارهایی برای مقابله با آن اندیشیده‌اند.

از این رو، کتاب «سیره معصومان علیهم‌السلام در فقرزدایی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین علی‌اکبری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به‌تازگی از سوی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است.

‌‌حجت‌الاسلام علی‌اکبری اثر مذکور را برای تبیین راهکارهای ائمه علیهم السلام، در مورد فقرزدایی تألیف کرده است که در آن اثر، مباحثی نظیر سیره فردی معصومان علیهم السلام در فقرزدایی و سیره حکومتی معصومان علیهم السلام در فقرزدایی مورد بحث قرار گرفته است.

نگارنده در این تحقیق با بررسی سیره فقرزدایی راه معصومان علیهم‌السلام، در محدوده زمانی بعثت تا غیبت صغری و محدوده مکانی سرزمین‌های اسلامی چون عراق، ایران، شام و مصر و دیگر مناطق برخوردار از نفوذ آنان مسائلی نظیر جایگاه فقرزدایی نزد معصومان علیهم‌السلام، و همچنین سیره فردی و حکومتی معصومان در ارتباط با فقرزدایی، راهکارهای فرهنگی و اجتماعی معصومان علیهم السلام در راستای اشتغال زایی و توزیع و مصرف را مورد بررسی قرار داده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه اثر به قم، خیابان ارم، نبش کوچه ۲۰ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن :۳۷۸۳۲۸۳۴-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics