قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / شب شیخ صدوق
شب شیخ صدوق

فراخوان؛

شب شیخ صدوق

شب شیخ صدوق، فقیه مکتب حدیثی قم، از سری شبهای بخارا با همکاری مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی برگزار‌ می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی مشهور به شیخ صدوق، از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری است و بزرگ‌ترین محدّث و فقیه مکتب حدیثی قم به شمار می‌آید. وی دارای مرتبه بالایی در علم رجال بود وبه تصریح بزرگان سلف، قریب به سیصد کتاب و رساله تالیف کرده است. شیخ صدوق در قم پرورش یافت و ۲۰ سال با پدرش زندگی کرد و از وی و دیگر علمای قم دانش آموخت. سپس به درخواست اهل ری بدانجا رفت، پس از عمری تدریس در شهر ری درگذشت و همانجا به خاک سپرده شد. و در حال حاضر آرامگاه وی از زیارتگا ه‌های مشهور ری و تهران است و بسیاری از شخصیتهای نام آور تهران در طول یکصد سال اخیر در کنار مزار ایشان به خاک سپرده شده اند.

بنابر این گزارش، در مراسم شب شیخ صدوق آیت‌الله محمد موسوی بجنوردی، دکتر محمود مهدوی دامغانی، احمد مسجد جامعی و علیرضا مددی سخنرانی خواهند کرد. همچنین پیام‌های دکتر احمد مهدوی دامغانی، استاد سید محمد جواد علوی بروجردی و استاد بهالدین خرمشاهی قرائت خواهد شد.

همچنین در شب شیخ صدوق، از کتاب عیون اخبارالرضا (ع) رونمایی خواهد شد. این کتاب که گلچینی از معارف و فرهنگ شیعه است، مشتمل بر ۷۳ باب است که این ابواب دربردارنده‌ی مطالبی تاریخی، کلامی، حکمی،تفسیرس، فقهی، اخلاقی و ادبی است.

گفتنی است، این مراسم در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ ابان ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن واقع در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، شماره ۲۱۰ برگزار‌ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics