قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / شورای نگهبان بر اسلامی بودن قوانین نظارت بیشتری داشته باشد/ برخی قوانین نیازمند اصلاح است
تأسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی گامی در جهت تحقق آزادی است

آیت‌الله علوی گرگانی:

شورای نگهبان بر اسلامی بودن قوانین نظارت بیشتری داشته باشد/ برخی قوانین نیازمند اصلاح است

آیت‌الله علوی‌ گرگانی ضمن تأکید بر لزوم دقت بیشتر شورای نگهبان در تأیید یا رد مصوبات مجلس بر اساس مبنای اسلامی، گفت: امروز برخی قوانین اجرایی در کشور نیازمند اصلاح است.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات سلامی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی عده‌ای از اندیشمندان کشور دور هم جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که بهترین راه موفقیت در کشور آن است که نخبگانی از شخصیت‌های علمی انتخاب کنیم و آنها را مرزبانان قانون اساسی و شریعت قرار بدهیم و به همین جهت توافق بر این شد که شورای نگهبان راه اندازی شود.

وی تأکید کرد: هر قانونی که تصویب یا شخصیتی که در این کشور انتخاب می‌شود بدون شک همین شورای محترم مسؤول است و از این رو این عزیزان باید بدانند مسؤولیت سنگینی دارند و به همین جهت باید تمام توجه خود را جلب کنند.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی با اشاره به این که فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حساس و خطیر به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: شما در صورتی قدرت اجرای این مسؤولیت سنگین را دارید که به دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) توجه کنید، آن جا که فرمودند: «اسلام بالا است و چیزی بر آن برتری پیدا نمی‌کند».

ایشان عنوان داشت: ما باید قانون اسلام را در مملکت کامل پیاده کنیم، البته خوب است که از تجربیات خارجی‌ها هم استفاده کنیم ولی اصول کلی را باید از اسلام بگیریم و با این دید برخی قوانینی که در کشور اجرا می‌شود جای ایراد دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه حساس شورای نگهبان اضافه کرد: شورای نگهبان کاری بسیار مهم را بر عهده دارد و باید با نظارت دقیق بر قوانین احکام اسلامی را تأیید کند تا قوانین مغایرت با شرع و قانون نداشته باشد.

آیت‌الله علوی ‌گرگانی با تأکید بر این که مطابق روایات ما فقه کلید همه درها است، گفت: جامع ترین علوم در جامعه فقه است، شما نیز متصدی این مسأله شده‌اید و قدر خود را بدانید و اگر در جایی برایتان شبهه پیش آمد به صاحبان رأی مراجعه کرده و کسب تکلیف کنید. رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics