قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / شیخ الازهر خواستار بسیج همه امکانات برای برگزاری کنفرانس قدس شد
شیخ الازهر تشکیل کارگروه «فقه شهروندی» را خواستار شد

در پی برگزاری کنفرانس «یاری قدس»؛

شیخ الازهر خواستار بسیج همه امکانات برای برگزاری کنفرانس قدس شد

شیخ احمد الطیب در بیانیه ای، خواستار بسیج همه امکانات برای برگزاری موفق کنفرانس جهانی الازهر با عنوان «یاری قدس» شد که قرار است ۱۷ ژانویه(۲۷دی)برگزار گردد.

به گزارش شبکه اجتهاد، شیخ الازهر بر ضرورت مشارکت وسیع علما، سیاستمداران و شخصیتهای بین‌المللی تأثیرگذار در این کنفرانس و همچنین دعوت از نمایندگان فلسطین و بیت المقدس برای حضور در کنفرانس مذکور تأکید کرد.

تصمیم الازهر برای برگزاری این کنفرانس که با همکاری شورای  حکمای مسلمان صورت می‌گیرد، در چارچوب سلسله تصمیماتی است که شیخ احمد الطیب در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل صورت می‌گیرد.

انتظار می‌رود که این کنفرانس به نتایج مهمی از جمله تأکید بر حمایت از قضیه فلسطین و حقوق مردم آن در برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس و همچنین حفظ مقدسات اسلامی مسیحی قدس منجر شود و در برگیرنده توصیه هایی خوبی برای مقابله با خطرات تهدید کننده قضیه فلسطین و شهر قدس باشد.

این تصمیم همچنین در راستای سلسله تصمیماتی است که الازهر در طول سال ۲۰۱۷ برای پیروزی مسأله فلسطین اتخاذ کرده است، به این اعتبار که فلسطین قضیه اول اعراب و مسلمین است.

الازهر در مواضع متعددی بر اهمیت مسأله تأکید کرده است؛ هیأت علمای بزرگ الزهر در ماه ژوئن گذشته نشست فوق العاده‌ای برگزار کرد که در  آن اقدام نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی مبنی بر وضع دوربین در دروازه‌های مسجد الاقصی را رد و کلیه اقداماتی که نیروهای اشغالی در بیت المقدس مرتکب می‌شدند را محکوم کرد.

هیأت علمای بزرگ الازهر همچنین در نشست فوق العاده‌ای که در ۱۲ دسامبر گذشته برگزار شد، بر مواضع شیخ الازهر در مورد فلسطین تأکید کردند و عنوان داشتند که قدس، فلسطینی، عربی و اسلامی است و هیچ چیز نمی‌تواند، واقعیت تاریخی این شهر را از بین ببرد؛ آنها همچنین کلیه حکومتها و سازمانهای عربی و اسلامی را به عمل به واجبات خود در خصوص قدس و فلسطین فراخواندند.

الازهر همچنین به دنبال این اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی، بیانیه‌هایی صادر کرد که هرگونه بی حرمتی به مسجد الاقصی را محکوم و بر حمایت خود از مقاومت مردم فلسطین تأکید می‌کرد.

الازهر در این بیانیه‌ها تأکید می‌کرد که ولایت مردم فلسطین بر سرزمین و مقدساتشان هیچ گونه منازعه بر سر تقسیم زمانی و مکانی آن را نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics