قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «طبقات اعلام الشیعه احیاءالداثر» راهی بازار کتاب شد
«طبقات اعلام الشیعه احیاءالداثر» راهی بازار کتاب شد

با تصحیح محمدکاظم رحمتی؛

«طبقات اعلام الشیعه احیاءالداثر» راهی بازار کتاب شد

کتاب «طبقات اعلام الشیعه» اثر شیخ آقابزرگ تهرانی به تصحیح محمدکاظم رحمتی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، شیخ آقابزرگ تهرانی (۱۸ فروردین ۱۲۵۵ در تهران – ۱۲ اسفند ۱۳۴۸ در نجف)، معروف به صاحب الذریعه که نام اصلی او محمدمحسن بود و بعدها منزوی لقب گرفت، از دانشمندان کتاب‌شناس قرن چهاردهم هجری است و با تألیف دائرهالمعارف بزرگ الذریعه و کتاب طبقات اعلام الشیعه گام بزرگی در شناسایی آثار و نسخ خطی اسلامی در حوزه‌های مختلف علوم برداشت.

طبقات أعلام الشیعه، دایره المعارفى است در شرح رجال شیعه از قرن چهارم تا قرن چهاردهم هجرى که به زبان عربى و در قرن چهاردهم هجرى نوشته شده است.

براساس این گزارش، بنیاد پژوهش‌های اسلامی در راستای اهداف پژوهشی خود، پیشتر اقدام به انتشار دورۀ کامل بخش مربوط به عالمان امامی قرن چهاردهم هجری، «نقباء البشر فی القرن الرابع عشر» نموده است و اکنون مفتخر است تا مجلدی دیگر از این مجموعۀ ارزشمند مربوط به عالمان امامی قرن دهم با عنوان «احیاء الداثر من ماثر من فی القرن العاشر» را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

این اثر به‌تازگی از سوی محمدکاظم رحمتی، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیأت علمی بنیاد دائره المعارف اسلامی تصحیح شده و توسط انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی وابسته به آستان قدس رضوی در ۲ جلد به زبان فارسی به چاپ رسیده است.

گفتنی است، جلد اول در ۴۳۲ صفحه و به قیمت ۹۵ هزار تومان و جلد دوم در ۸۴۹ صفحه و به قیمت ۱۸۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این اثر به فروشگاه‌ بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد و قم و در تهران به فروشگاه به‌نشر مراجعه و یا با شماره ۰۵۱۳۳۱۵۴۳۲۷ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics