قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / علمای کابل خواستار وضع مقرراتی برای صدور «فتوا» شدند
علمای کابل خواستار وضع مقرراتی برای صدور «فتوا» شدند

در دیدار با عبدالله صورت گرفت:

علمای کابل خواستار وضع مقرراتی برای صدور «فتوا» شدند

علمای کابل در دیدار با رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، خواستار وضع مقررات در خصوص صدور فتواهای دینی در کشور شدند.

به گزارش شبکه اجتهاد به نقل از رسانه‌ها، عالمان دینی شهر کابل ضمن ابراز حمایت قاطع از حکومت وحدت ملی، گفته‌اند که برخی چهره‌ها با آنکه هیچ آگاهی از دین ندارند ولی فتواهای دینی صادر می‌کنند که خود به نحوی مخدوش کردن چهره دین مقدس اسلام است.

بنابراین گزارش، خطبای مساجد کابل از حکومت افغانستان خواسته‌اند که جلو چنین کارها را در کشور بگیرند و برای صدور فتوای دینی، مقرره و قوانین مشخص وضع کند.

آنان همچنین خواستار بررسی همه جانبه‌ی مدارس دینی در سراسر کشور شده و تاکید کرده‌اند که باید مدارس واقعی دینی از آدرس‌های نمادی و جعلی تفکیک صورت شوند.

گفته می‌شود، بسیاری از مدارس دینی در کشور به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند؛ گزارش‌های نیز وجود دارد که در برخی از این مدارس بر ضد دولت افغانستان تبلیغات می‌شود.

علمای شهر کابل از مشکلات‌شان در وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی و قوۀ قضاییه، سخن گفته و از رئیس اجراییه کشور خواسته‌اند تا در حل این مشکلات همکاری نماید.

آنها همچنان از رهبری حکومت وحدت ملی خواستند تا از علمای دین بیشتر از پیش حمایت نموده و زمینه‌های حضور برجستۀ آن‌ها را در نظام فراهم سازند.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور افغانستان در این دیدار با تأیید مشکلاتی‌که همۀ شهروندان و به ویژه علمای کشور با آن مواجه هستند، گفت که نقش علما در حمایت از نظام و دولت اسلامی افغانستان، کم‌تر از نقش نیروهای امنیتی در خطوط مقدم جبهه نیست.

عبدالله به علما و خطبای مساجد شهر کابل اطمینان داد که در تمام بخش‌ها، خواست‌های‌شان را مورد بررسی قرار می‌دهد و به مشکلات‌شان رسیدگی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics