قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فراخوان موسوعه اجازات الشیعه
فراخوان موسوعة اجازات الشیعه

فراخوان موسوعه اجازات الشیعه

اجازات، عنوانی است برای قسمتی از میراث گرانقدر شیعی که به صورت مکتوب به ما رسیده و در بردارنده اطلاعات مفید و منحصر بفردی است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، میراث اجازات امامیه از میراث‌هایی است که کمتر به آن توجه شده است و نادیده‌ها و ناگفته‌های فراوان دارد و بایسته است زوایای آن گشوده و کارکردهای آن نموده شود.

اجازه‌ نامه یا تصدیق نامه علمی متنی است که عالمان برای شاگردانی که مورد تائید آنان بودند صادر می‌کردند. از همین روی عالمان و اندیشوران بزرگ، از گذشته دور، اهتمامی خاص به اجازه گرفتن و پس از آن، اجازه دادن به شاگردان خود داشته‌اند و این اجازات در حکم شناسنامه علمی مجاز نیز بوده است.

از این رو، مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه با انتشار فراخوانی از عموم محققین، پژوهشگران و خاندان‌های علمی دعوت کرده است تا با همفکری و ارسال اسناد و اجازاتی که در اختیار دارند؛ این مؤسسه را در به ثمر رساندن این پروژه عظیم پاری رسانند.

موسوعه اجازات الشیعه یکی از کلان پروژه‌های مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه است که تاکنون بسیاری از اجازات را شناسایی و منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای ارتباط با این موسسه کتاب‌شنایی شیعه می‌توانند با شماره‌های تماس ۳۸۸۰۲۲۱۲-۰۲۵ و ۳۸۸۰۲۲۳۲-۰۲۵ تماس حاصل نمایند و یا از طریق پست الکترونیک (ایمیل): info@al-athar.ir اقدام و نیز به آدرس قم خیابان توحید، توحید ۱۷، شماره ،۲۲ صندوق پستی: ۹۱۶-۳۷۱۸۵ مراجعه نمایند.

یادآوری می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مختاری، رئیس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه، سال گذشته در همایش «واکاوی میراث حدیثی شیعه» خبر داده بود همه اجازات شیعه در یک موسوعه ۲۰ جلدی منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics