قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فراخوان پذیرش طلاب در مرکز تخصصی فقهی امام رضا(ع) مشهد با رویکرد فقه تمدنی
فراخوان پذیرش طلاب در مرکز تخصصی فقهی امام رضا(ع) مشهد با رویکرد فقه تمدنی

در رشته فقه و اصول؛

فراخوان پذیرش طلاب در مرکز تخصصی فقهی امام رضا(ع) مشهد با رویکرد فقه تمدنی

مرکز تخصصی فقهی امام رضا(ع) مشهد در رشته «فقه و اصول» از طلاب سطح ۲ و ۳ با مجوز رسمی از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از طلاب مستعد پذیرش به‌عمل می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مرکز تخصصی فقهی امام رضا (علیه السلام) با رویکرد فقه تمدنی (وابسته به موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام) با مجوز رسمی حوز‌‌‌ه علمیه خراسان به‌تازگی تأسیس گردیده است تا طلاب خوش استعداد، انقلابی و دغدغه‌مند که خود را نسبت به حل مسائل و مشکلات کلان اجتماعی متعهد می‌دانند و معتقدند حوزه علمیه باید جامعه دینی را مدیریت کند و برای تشکیل دولت اسلامی و استقرار تمدن نوین اسلامی وظیفه دارد، زمینه رشد و بالندگی خود را پیدا کرده و مسیر صحیح آشنائی عمیق با مهارتهای لازم برای انجام تحقیقات بنیادین، کاربردی و توسعه‌ای علم دینی را طی نمایند.

بنابر این گزارش، این مرکز با ارائه آموزش‌های فقه و اصول تحقیق محور، طلاب را در سطح سه به توانمندی تولید علم دینی نزدیک و آنها را در سطح چهار وارد عرصه تولید علم دینی خواهد نمود و با تأسیس کرسی‌های متعدد فقه‌های مضاف، به سوی نظام‌سازی فقهی سوق خواهد داد.

اهداف مرکز: «ارائه آموزش‌های رسمی فقه و اصول سطح سه پیوسته مصوب شورای مدیریت حوزه علمیه با بهترین کیفیت و اساتید برجسته و متخصص»، «زمینه‌سازی تربیت دینی محققین مهارت‌محور برای انجام تحقیقات بنیادین، کاربردی و توسعه‌ای در زمینه علوم و فناوری‌های دینی، علوم و فناوری‌هایی که می‌توانند در خدمت تعالی جامعه و استقرار تمدن نوین اسلامی باشد»، «زمینه‌سازی مشارکت جدی فضلای حوزه در رفع مشاکل اجتماعی ازطریق انجام تحقیقات فقهی مسأله‌محور»، «تولید سیستمهای تمدنی توسط فارغ التحصیلان مرکز و به کارگیری این تحقیقات در جامعه اسلامی به صورت محصول و خدمات نوآورانه» از اهداف این مرکز تخصصی می‌باشد.

 امتیازات مرکز: از امتیازات مرکز تخصصی فقهی امام رضا(ع) می‌توان به: «جذب و پرورش نیروی انسانی ارزش بنیان با روحیه جهادی»، «کاربردی سازی پژوهش‌ها و دستاوردهای پژوهشی»، «دریافت آموزشهای لازم برای تقویت مهارت‌های تولید علمی به صورت رایگان» و «جذب به عنوان محقق و عضو هیئت علمی در پژوهشکده‌های مؤسسه»، اشاره نمود.

شرایط و نحوه ثبت‌نام: «اتمام سطح یک» و «قبولی در مصاحبه» از جمله شرایط پذیرش در این مرکز می‌باشد. ثبت‌نام به صورت حضوری و مراجعه به آدرس خیابان شهید محسن کاشانی، کاشانی ۲۵ (ساعت پاسخگویی ۱۰/۳۰ الی ۱۴/۳۰) و از طریق تماس با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۲۸۵۸۰۶ معاونت تحقیقات تماس و همچنین از طریق لینک http://shop.isinmarkazi.ir/emamreza قابل انجام می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics