قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «فقه تربیتی؛ وظایف نهادهای تربیتی(۱)-خانواده» به بازار نشر رسید
«فقه تربیتی؛ وظایف نهادهای تربیتی(۱)-خانواده» به بازار نشر رسید

از مجموعه‌های کتاب‌های فقه تربیتی؛

«فقه تربیتی؛ وظایف نهادهای تربیتی(۱)-خانواده» به بازار نشر رسید

بیست‌ونهمین جلد از سلسله‌ مجلدات فقه تربیتی با نام «فقه تربیتی؛ وظایف نهادهای تربیتی (۱) – خانواده» از استاد علیرضا اعرافی و تحقیق و نگارش جواد ابراهیمی و نظارت علمی سیدنقی موسوی منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، هدف از تألیف این کتاب بررسی فقهی تربیت خانوادگی است. این کتاب، با رویکرد متعارف فقهی ابتدا اصل وظیفه‌مندی والدین در قبال تربیت فرزندان، سپس مسئولیت آنها در ساحت‌‌‌‌های تعلیم و تربیت کودکان را بررسی می‌کند. در راستای تحقق این هدف، پس از تبیین موضوع، ابتدا به‌صورت عام، اصل وظیفه‌مندی تربیتی والدین را با مراجعه به ادله فقهی بررسی و در بخشی دیگر، وظایف خاص والدین در هر ساحت‌‌‌‌‌‌‌‌ تربیت را ترسیم می‌کند.

کتاب حاضر در سه بخش سامان یافته است؛ فصل اول به «تبیین موضوع» اختصاص یافته است. فصل دوم «وظیفه عام والدین در تربیت» را به تفصیل مورد بررسی اجتهادی و استنباطی قرار داده است. فصل سوم به «وظیفه خاص والدین در تربیت» و بررسی حکم شرعی و وظیفه دینی آنان همت گماشته و آیات و روایات را با ابزار اجتهادی به محک آزمون نهاده و در نهایت گزاره‌‌‌‌‌های هنجارین در این زمینه را استنباط کرده است.

عنوان فصل‌های کتاب بدین شرح است: بخش یکم: تبیین موضوع/ طرح موضوع/ پبشینه/ تعریف مفاهیم. بخش دوم: وظیفه عام والدین در تربیت/ ادله وظیفه‌مندی عام والدین/ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری بخش دوم. بخش سوم: وظایف خاص والدین در تربیت/ تربیت عبادی/ تربیت اعتقادی/ تربیت عاطفی/ تربیت جسمانی/ تربیت جنسی/  احکام و گزاره‌های فقهی بخش سوم.

یادآوری می‌شود، کتاب «فقه تربیتی؛ وظایف نهادهای تربیتی (۱) – خانواده» از سوی مؤسسه اشراق و عرفان در در ۴۰۸ صفحه به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه مجلدات «مکاسب محرمه» با شماره تلفن ۳۷۷۴۸۵۴۱-۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics