قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / قبح طلاق در جامعه ما از بین رفته است/ صدا و سیما سیاست درستی در زمینه ازدواج ندارد
هیچ دینی مثل اسلام نسبت به كودك توجه و برنامه‌ریزی نكرده است/ تدوین بزرگترین دائره المعارف کودک در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)/ بیماری‌ه اوتیسم، مقداری ریشه تربیتی دارد!

آیت‌الله فاضل لنکرانی مطرح کرد:

قبح طلاق در جامعه ما از بین رفته است/ صدا و سیما سیاست درستی در زمینه ازدواج ندارد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: ضمن اینکه از صداوسیما نسبت به برخی برنامه‌ها تشکر می‌کنیم، اما برخی برنامه‌ها همسو با دشمن به دنبال تخریب بنیاد خانواده‌هاست و حال آنکه رسانه ملی باید به دنبال تحکیم خانواده باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اهمیت مقوله ازدواج و لزوم برنامه‌ریزی همه ارگان‌های مرتبط با این امر گفت: در این رابطه خوشبختانه هم نظام جمهوری اسلامی و هم مسؤلین قدم‌هایی را برداشته‌اند و کسی نمی‌تواند فعالیت‌ها و تسهیلاتی که از اول انقلاب تاکنون برای امر ازدواج انجام گرفته است را انکار کند اما با همه تلاش‌های مسؤلین هنوز تسهیلات به آن اندازه‌ای که باید نیست و باید تسهیلات برای ازدواج مضاعف شود.

باید ریشه‌یابی شود چرا ازدواج کم و طلاق زیاد شده است

وی با بیان اینکه باید ریشه‌یابی شود چرا ازدواج کم و طلاق زیاد شده است، گفت: دشمن خیلی دارد کار می‌کند روی این موضوع و هدف دشمن این است تا دین را از ما بگیرد و به دنبال متلاشی کردن خانواده‌ها در ایران است.

فاضل لنکرانی با انتقاد از برخی برنامه‌های مخرب صدا و سیما گفت: ضمن اینکه از صداوسیما نسبت به برخی برنامه‌ها تشکر می‌کنیم اما برخی برنامه‌ها نیز همین هدف دشمن را دنبال می‌کند و حال آنکه رسانه ملی باید به دنبال تحکیم خانواده باشد؛ گاهی احساس می‌کنیم در صدا وسیما افرادی نفود کرده‌اند برای تغییر فرهنگ و مقابله با دین و معنویت مردم.

آمار طلاق در کشور بالا است و متاسفانه در قم آمار خوبی نداریم

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: متاسفانه قبح طلاق در جامعه ما از بین رفته است، طلاقی که اگر واقع شود مطابق روایات عرش خدا به لرزه در خواهد آمد؛ پسر و دختری که با هم ازدواج کردند فکر نکنند راحت با کوچک‌ترین مشکل می‌توانند طلاق بگیرند و اگر با فرد دیگری ازدواج کنند خوشبخت می‌شوند چرا که با طلاق مورد غضب خدا قرار خواهند گرفت و درهای رحمت خدا به رویشان بسته می‌شود، این‌ها باید برای جوانان گفته شود.

بنابر گزارش حوزه، وی با بیان اینکه هم اکنون آمار طلاق در کشور ما بالا است و در قم هم متاسفانه آمار خوبی نداریم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از سیاست‌های استعماری دشمن به تأخیر انداختن سن ازدواج بوده است و اکنون نیز همین سیاست دنبال می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان ساخت: باید فکر شود که با این موضوع چگونه مبارزه شود و دولت و وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند چرا که قداست ازدواج خدشه‌دار شده است و آثار و برکات آن گفته نمی‌شود و امروز جوانان وحشت از ازدواج دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics