قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / قدس را از غاصبان پس می‌گیریم/ ضعف مسلمانان ناشی از اختلافات و دو دستگی است
قدس را از غاصبان پس می‌گیریم/ ضعف مسلمانان ناشی از اختلافات و دو دستگی است

احمد الطیب تصریح کرد:

قدس را از غاصبان پس می‌گیریم/ ضعف مسلمانان ناشی از اختلافات و دو دستگی است

شیخ الازهر گفت: قدس فقط در حکومت مسلمانان از امنیت و صلح بهره‌مند بوده است و ما تاکید می‌کنیم که قدس باید زنده و پایدار بماند و به خواست خدای متعال ما آن را از دست غاصبان پس می‌گیریم.

به گزارش شبکه اجتهاد، احمد الطیب شیخ الازهر امروز جمعه در تلویزیون مصر گفت: مسئله قدس نباید فراموش شود و ما از این رو در کنفرانس جهانی یاری قدس، سال ۲۰۱۸ را سال یاری قدس اعلام کردیم و تصمیم گرفتیم ماده ای درسی نیز با موضوع قدس در مراکز آموزشی الازهر گنجانده شود تا آگاهی و دانش دانشجویان و اساتید الازهر درباره قدس افزایش یابد و ما تاکید می‌کنیم که قدس باید زنده و پایدار بماند و به خواست خدای متعال ما آن را از دست غاصبان پس می‌گیریم.

وی افزود: به تازگی پنجاه خانواده اهل بیت المقدس به اتهام نداشتن مجوز ساخت از منازل خود بیرون رانده شده اند و بدین ترتیب تمام خانواده‌های قدس در معرض آوارگی قرار دارند و به زودی این اتفاق خواهد افتاد و زنان و کودکان اهل قدس آواره خواهند شد و این نشان می‌دهد که ما در عصر آزادی و حقوق بشر زندگی نمی‌کنیم و تمام اینها شعارهایی توخالی است که تحت تاثیر سیاست‌های استبدادی است که به وسیله آن حقوق ضعیفان و فقرا و آوارگان پایمال می‌شود.

شیخ الازهر گفت: قدرت رژیم صهیونیستی به خاطر ضعف ما مسلمانان است و این ضعف نیز در درجه اول به خاطر اختلافات و دو دستگی است؛ اما باید به خارش داشت که قدس در طول تاریخ فقط در حکومت‌های اسلامی از صلح برخوردار بوده است و هنگامی که از دست مدیریت مسلمانان خارج شد قتل و کشتار در آن به راه افتاد و اشغالگران مردم این سرزمین را کشتند تا بیگانگان جای آنها را بگیرند.

الطیب در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام با صلح به قدس وارد شد تا با کشتار و حصار شهر قدس نسز با صلح برداشته شد به این صورت که مردم قدس که مسیحیان و برخی یهودیان بودند درخواست مصالحه با مسلمانان را مطرح کردند.

شیخ الازهر در ادامه سخنان خود در بیان تاریخ قدس گفت: با ورود فرنگی‌های صلیبی به قدس در سال ۱۰۹۹ صلیبی‌ها بیرق پاکساز بیت المقدس یا تطهیر قبر حضرت مسیح را برافراشتند؛ اما در واقع هدف آنها نسل کشی مسلمانان بود و در این راستا فقط در یک روز ۳۰۰۰ مسلمانان را کشتند و اسب‌های آنها در میان دریای خون تاخت و تاز کرد و تمام شهر غارت شد و همین جنایت هنگامی که قدس به دست بریتانیا افتاد تکرار شد و آنها بر اساس خشم دینی با این شهر برخورد کردند و حکومت صلیبی‌ها ۸۸ سال بر این شهر ادامه داشت و در سال ۱۱۸۷ صلاح الدین آنها را از قدس بیرون کرد و قدس بار دیگر به دست مسلمانان افتاد.

بنابر گزارش حوزه، در پایان سخنان خود گفت: حکومت اسلامی بر بیت المقدس تا سال ۱۹۱۷ ادامه داشت و در آن زمان بار دیگر قدس مستعمره انگلستان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics