قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / لغو نمازجماعت در مساجد منوط به تشخیص امام جماعت و هیأت امنا است
مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران درباره توصیه نامه منتشر شده خود توضیحاتی ارائه کرد و اعلام داشت، لغو نمازجماعت در شرایط فعلی منوط به تشخیص امام جماعت و هیأت امنا است.

بیانیه اصلاحی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران:

لغو نمازجماعت در مساجد منوط به تشخیص امام جماعت و هیأت امنا است

مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران درباره توصیه نامه منتشر شده خود توضیحاتی ارائه کرد و اعلام داشت، لغو نمازجماعت در شرایط فعلی منوط به تشخیص امام جماعت و هیأت امنا است.

به گزارش شبکه اجتهاد، مرکز رسیدگی به امور مساجد در بیانیه اصلاحی تاکید کرد: برگزار نشدن نماز جماعت در شرایط فعلی منوط به تشخیص و تصمیم امام جماعت، هیئات امنا و بسیج مساجد و تائید این مرکز است. امور مساجد الزامی در این زمینه مطرح نکرده است.

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، در خصوص توصیه‌نامه منتشر شده خود توضیحاتی ارائه کرد. متن این بیانیه جدید به این شرح است:

بسمه تعالی

ضمن عرض سلام، احترام و تبریک اعیاد رجبیه؛ با توجه به سوالات و درخواست‌های مکرر ائمه محترم جماعات و نمازگزاران به اطلاع عموم مومنین می‌رساند:

توصیه‌نامه منتشر شده در پی ابتلاء بعضی از نمازگزاران و ائمه محترم جماعات به بیماری کرونا و توصیه‌های مسئولین وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا و برخی مسئولین و ناظر به وضعیت مساجد در شرایط کنونی شهر و استان تهران است و این توصیه‌نامه همانطور که از اسمش پیداست، توصیه‌ای بوده و الزامی برای مساجد کل کشور ایجاد نخواهد کرد.

مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید می‌کند درب مساجد در اوقات شرعی باز است و اکثریت قریب به اتفاق  ائمه جماعات در مساجد، این کانون‌های توحیدی معرفتی حضور دارند و نماز جماعت با توجه به درخواست‌های مکرر ائمه جماعات و عموم متدینین و اهل مسجد به‌حمدالله در بسیاری از مساجد استان و کشور با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت و مرکز رسیدگی به امور مساجد (در اقل وقت) دایر است و این کانون امن الهی همچنان در این شرایط حساس، ملجاء و پناه همه اقشار جامعه است.

باز تاکید می‌شود برگزار نشدن نماز جماعت در شرایط فعلی منوط به  تشخیص و تصمیم امام جماعت، هیئات امنا و بسیج مساجد و تائید مرکز رسیدگی به امور مساجد است. امور مساجد الزامی در این زمینه مطرح نکرده است.

خواهشمند است توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را در برگزاری نمازهای جماعت و کلیه برنامه‌های جمعی رعایت کنیم و اگر قادر به رعایت این نکات نیستیم، حتی‌الامکان فعلا  از برگزاری برنامه‌های جمعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خودداری کنیم.

توفیقات روز افزون همه عزیزان و خدمتگزاران به مساجد را از خداوند متعال خواهانیم.

امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس منحوس، شاهد اجتماعات پرشورتر از گذشته در مساجد، مصلاها و مراکز دینی مذهبی در سراسر ایران عزیزمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics