قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مجموعه آثار آیت‌الله محمدابراهیم جناتی عرضه شد
مجموعه آثار آیت‌الله محمدابراهیم جناتی عرضه شد

از سوی مرکز نور صورت گرفت؛

مجموعه آثار آیت‌الله محمدابراهیم جناتی عرضه شد

به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد ابراهیم جناتی تولید شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، متن ۱۸ عنوان کتاب از آثار آیت‌الله محمد ابراهیم جناتی و آثار مرتبط در ۳۵ جلد به زبان فارسی، عربی و اردو، در موضوعاتی چون: فقه، تاریخ فقه، سرگذشت فقیهان، اجتهاد و فتواها در اهل سنت و شیعه، وحدت اسلامی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.

رساله توضیح‌ المسائل (۱۰ جلد)، کتاب الحج (۵ جلد)، مجمع المسائل (۳ جلد)، تطور اجتهاد در حوزه استنباط (۲ جلد) و سیر تطور فقه اجتهادی در بستر زمان (۲ جلد) از جمله آثار ارائه شده در نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد ابراهیم جناتی می‌باشند.

از خصوصیات این نرم‌افزار، ارائه آن در قالب جدید کتابخانه استاندارد می‌باشد که این قالب، علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی تولیدات گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، مانند جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.

برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایشِ دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجو در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگرهای استاندارد، بهبود نتایج جستجو بر اساس کتاب، نویسنده و زبان و … از جمله قابلیت‌های این قالب جدید به شمار می‌رود.

همچنین این قالب به کاربران نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد ابراهیم جناتی، این اجازه را می‌دهد که بر هر قسمت‌ دلخواه از متن کتاب، یادداشت‌نویسی کنند؛ همچنین امکان رنگی کردن، نوشتن عنوان و انتساب چند نمایه برای جستجوی سریع‌تر نیز برای کاربر فراهم شده است که همه این یادداشت‌ها، نمایه‌ها و … در یک ابزار واحد به نام پژوه‌نگار جمع آوری شده و قابل مدیریت توسط کاربر می‌باشد.

گفتنی است، آیت‌الله محمّد ابراهیم جنّاتی، سال ١٣١١ هجری شمسی در شاهرود دیده به جهان گشودند. در یازده سالگی وارد مدرسه علمیه شاهرود گردیده و در مدت چهار سال موفق به اتمام مقدمات و مقداری از سطح عالی شدند. در هجده سالگی سطوح عالیه فقه و اصول را به ضمیمه منظومه سبزواری به پایان رسانده و به منظور گذراندن مراحل بعدی به مشهد هجرت کرده و از درس‌های اساتید آن حوزه، بهره علمی فراوان بردند.

پس از مدتی به قم رفته و با شرکت در درس خارج فقه آیت‌الله بروجردی و خارج اصول امام خمینی رحمه الله به تحصیل ادامه دادند. سپس به نجف اشرف مهاجرت نموده و بیست و پنج سال در آن مرکز علمی اقامت گزیدند، که بیشتر آن صرف استفاده از محضر پرفیض استادان آن حوزه علمیه مانند آیات عظام شاهرودی، حکیم، شیرازی، حلّی، زنجانی و خویی گردید.

در سال ١٣۵٨ هجری شمسی با مراجعت به ایران و اقامت در شهر قم، همچنان کار تدریس و تألیف کتب و مقالات علمی را پی گرفتند. خارج فقه و اصول بگونه متداول در حوزه و نیز فقه، اصول، علوم قرآن و علوم حدیث بگونه تطبیقی، جملگی موضوعاتی بوده‌اند که همواره به تدریس آنها در قم اشتغال داشته و دارند.

علاقه‌مندان برای خرید اثر به‌همراه تخفیف کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics