قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مجموعه کتاب «درسنامه احکام» عرضه شد
مجموعه کتاب «درسنامه احکام» منتشر شد

به سفارش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران؛

مجموعه کتاب «درسنامه احکام» عرضه شد

مجموعه کتاب «درسنامه احکام» به قلم حجت‌الاسلام علیرضا محمدی نژاد از سوی مرکز نشر هاجر منتشر شده است. برخی از کارشناسان، این مجموعه را یک تحول در رساله‌ها و کتاب‌های دینی می‌دانند.

به گزارش شبکه اجتهاد، مجموعه کتاب «درسنامه احکام» به سفارش «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» و به قلم حجت‌الاسلام علیرضا محمدی نژاد از سوی مرکز نشر هاجر منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در این مجموعه سعی تلاش شده با زبانی ساده، روشن و دور از اصطلاحات پیچیده (با رعایت استانداردها و تکنولوژی آموزشی) و استفاده از نمادها، نشانه‌ها و تصاویر آموزشی، با ‌ره‌گیری از منابع دست اول و معتبر، ارائه موضوعات جدید، بیان مثال‌های متنوع و تطبیق حکم بر مصادیق، قواعد کاربردی، بیان حکمت‌ها و زیبایی‌های فقهی و روایی در قالب رازِ احکام، مقدمه‌ها و پیش‌سازمان‌های مفید در هر درس، در جهت تحول در کتاب‌های آموزشی احکام، نقشی ایفا شده باشد.

در کنار تمام ویژگی‌ها و امتیازات محتوایی که این مجموعه دارد، یکی از مواردی که باعث شده تعدادی از «کارشناسان تکنولوژی آموزشی» بر نوآوری آن تأکید کنند، مدل طراحی این کتاب‌ها می‌باشد؛ به گونه‌ای که برخی از کارشناسان، این مجموعه را یک تحول در رساله‌ها و کتاب‌های دینی می‌دانند.

طراحی این مجموعه، یک الگو برای «طراحیِ کاربردی» است؛ به گونه‌ای که نمادها و نشانه‌ها، رنگ‌آمیزی و صفحه‌پردازی، مخاطب را در فهم و یادگیری محتوا همراهی می‌کند.

این مجموعه در چهار جلد «احکام مقدماتی-۱ (شامل ۳۲ درس) »، «احکام مقدماتی-۲ (شامل ۳۲ درس) »، «احکام عمومی-۱  (شامل ۵۴ درس) » و «احکام عمومی-۲ (شامل ۵۴ درس) » منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics