قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مراسم اعتکاف در فارس و همدان به‌علت پیشگیری از شیوع کرونا برگزار نمی‌شود
مراسم اعتكاف در فارس و همدان به‌علت شیوع كرونا برگزار نمی‌شود

مسئولان استانی خبر دادند:

مراسم اعتکاف در فارس و همدان به‌علت پیشگیری از شیوع کرونا برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه بنا به درخواست وزارت بهداشت و موافقت سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در سال جاری مراسم معنوی اعتکاف در این استان برگزار نمی‌شود. همچنین مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان از عدم برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور به ایکنا گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سازمان تبلیغات اسلامی درخواست کرد به دلیل اینکه کنترل فضاهایی نظیر تجمع‌های اعتکاف از نظر سلامت برای آنان مشکل است، لذا مراسم اعتکاف در سال جاری تعطیل شود، که این درخواست مورد موافقت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی استان فارس نیز به تبع سازمان کشور در سال جاری مراسم معنوی اعتکاف را برگزار نمی‌کند، گفت: البته ممکن است در برخی از مساجد به‌صورت خودجوش این مراسم معنوی برگزار شود، اما ما برنامه‌ریزی برای اجرای این مراسم در سال جاری نداریم.

مهرابی گفت: علاوه بر این‌ها کلیه اعزام‌های مبلغ و همچنین برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌ها نیز توسط سازمان تبلیغات اسلامی تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: همه ساله در مناسبت‌های مذهبی رجب، شعبان و رمضان اعزام‌های مبلغ از قم یا تهران به استان فارس داشتیم که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا چنین اعزام‌هایی انجام نمی‌شوند.

اعتکاف همدان برگزار نمی‌شود

همچنین، مهدی صلواتیان، مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان نیز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ستاد عصر روز گذشته، یکشنبه ۴ اسفندماه، مقرر گردید به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان، مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب امسال برگزار نشود.

وی با اشاره به اینکه پیامکی مبنی بر عدم برگزاری اعتکاف رجب برای اعضای ستاد ارسال شده است گفت: پیش از این مقدمات برگزار این مراسم معنوی و ثبت نام اعتکاف رجبیه از ۱۳ اسفندماه لغایت ۱۶ همین ماه معین شده بود.

صلواتیان با بیان اینکه اسفند ماه همزمان با ۱۳ رجب مراسم معنوی اعتکاف برگزار نمی‌شود گفت: بنابر تاکید مسئولان استان تا اطلاع ثانوی این مراسم در استان همدان برگزار نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics