قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مسلمانی که ولایت اهل‌ بیت را نداشته باشد مسلمان نیست
مسلمانی که ولایت اهل‌ بیت را نداشته باشد مسلمان نیست

مفتی سوریه در دیدار با آیت‌الله‌ مکارم ابراز کرد:

مسلمانی که ولایت اهل‌ بیت را نداشته باشد مسلمان نیست

مفتی اعظم سوریه در دیدار با آیت‌الله ناصر مکار شیرازی تصریح کرد: در برخی کشور‌های عربی از من درباره مذهبم پرسیده شد گفتم من در عقائدم مسلمان هستم؛ قدوه‌ام سنی و ولایتم شیعی است؛ این یک میلیارد و نیم مسلمان هم باید به سنت اقتدا کند و در ولایت شیعه باشند. مسلمانی که ولایت اهل بیت را نداشته باشد مسلمان نیست و مسلمانی هم که سنت پیامبر را نداشته باشد مسلمان نیست. و امیدوارم این مسئله به نسل جدید آموزش داده شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی کشور سوریه گفت: وحدت بین شیعه و سنی را در مسائل عراق و سوریه تجربه کردیم و این مسئله بود که موجب پیروزی شد حال چرا دست از وحدت برداریم؟!

ایشان افزود: هرکسی بخواهد چیزی را که یکبار آزموده شده و نتیجه داده دوباره تجربه کند پشیمان می‌شود.

معظم‌له یادآور شد: ما شما را به خطر موضع گیری‌های خوبتان بسیار دوست داریم و از صبر و پایداری شما می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم اظهارداشت: هر دیدار من با شما بهتر از قبل بوده است. شما ذخیره اسلام هستید و بر ما لازم است برای شما دعا کنیم و و پیروزی شما ان شاءالله بیشتر از این خواهد بود.

پیروزی در سوریه با نصرت الهی محقق شد

ایشان ادامه داد: گاهی با خود فکر می‌کنم چگونه دشمنان با این همه تجهیزات در سوریه شکست خوردند؟ و می‌گویم این کار نمیشد مگر با نصرت الهی.

در ابتدای این دیدار شیخ احمد حسون مفتی سوریه در سخنانی گفت: ما سال گذشته در آستانه پیروزی بودیم و امروز درب‌های نصرت و پیروزی گشوده شده است و پاکسازی منطقه باقی مانده است و امیدواریم به زودی فلسطین را از یهودیت و مکه را از وهابیت پاکسازی کنیم.

شیخ حسون افزود: فلسطین قطب نمای ما است که خداوند به آن وعده داده است. همچنین حادثه تروریستی که در سینای مصر رخ داد معرکه بین نفاق و ایمان بود نه شیعه و سنی.

وی تصریح کرد: در برخی کشور‌های عربی از من درباره مذهبم پرسیده شد گفتم من در عقائدم مسلمان هستم؛ قدوه‌ام سنی و ولایتم شیعی است؛ این یک میلیارد و نیم مسلمان هم باید به سنت اقتدا کند و در ولایت شیعه باشند.

مسلمانی که ولایت اهل بیت را نداشته باشد مسلمان نیست

مفتی سوریه گفت: مسلمانی که ولایت اهل بیت را نداشته باشد مسلمان نیست و مسلمانی هم که سنت پیامبر را نداشته باشد مسلمان نیست. و امیدوارم این مسئله به نسل جدید آموزش داده شود.

شیخ حسون افزود: قم که به تعبیر من مدینه العمائم است باید این فکر را در عالم ترویج کند و اگر قم اینگونه نبود نمی‌توانست بر شاه پیروز شود. امیدوارم الازهر هم دوباره به مجموعه‌ای عالمی تبدیل شود و مجموعه‌ای خاص نباشد.

وی یادآور شد: آنها توقع داشتند که دمشق سقوط کند و بیش از ۱۰۰ کشور در فرانسه جمع شدند تا با خرید تسلیحات سوریه را نابود کنند. اما برادران ما از ایران آمدند و وروی هم تحرکات خود را آغاز کرد و سرباز روسی در کنار شیعه و سنی می‌جنگید.

حسون همچنین با اشاره به شهادت فرزند خود گفت:‌ بعد از اینکه قاتلان فرزندم را گرفتند معلوم شد از ترکیه و قطر با آن‌ها تماس گرفته شده و گفته شده یا مفتی سوریه یا فرزندش را بکشید. من آنها را بخشیدم ولی دادگاه آنها را نگاه داشت چون جنایات دیگری کرده بودند.

ایران همه را به وحدت دعوت می‌کند

بنابر گزارش حوزه، وی یادآور شد: ایران همه را به وحدت دعوت می‌کند و فرقی ندارد شیعه، سنی، صوفی یا اشعری باشند فقط وهابی نباشند.

مفتی سوریه تصریح کرد: من برای سه چیز آمده ام؛ دعا، تبرک و ارشاد. اینکه من در حضور شما صحبتت م‌یکنم مثل ماجرای یکی از ائمه اربعه است که در حضور امام صادق(ع) حرف می‌زد و می‌گفت اگر درست گفتم برایم دعا کنید و اگر خطا بود تصحیح کنید.

وی گفت: این بحران یک امتحان بود و الان برخی افراد که به قطر و سعودی رفتند به من می‌گویند به بشار اسد بگو ما می‌خواهیم برگردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics