قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مشق اجتهاد / ابوالفضل طریقه دار

معرفی اساتید:

ابوالفضل طریقه دار

در سال ۱۳۳۷ در شهر قم به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی تا آخر دبیرستان را در همین شهر گذراند. در مهرماه ۱۳۵۷ از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شهید بهشتی در رشته فلسفه (مقطع کارشناسی) شد. در سال ۱۳۵۹ به‌منظور اصلاح مراکز آموزشی عالی همه دانشگاه‌ها تعطیل شد.

 سال ۱۳۶۲ پس از باز شدن دانشگاه ها، دوباره به تهران رفت و در سال ۱۳۶۴ در حوزه علمیه قم درس‌های علوم دینی را به‌صورت آزاد و از سر علاقه خواند. ازآنجاکه به نگارش و ویرایش علاقه‌مند بود، در قم و در کنار تحصیل، به این دو زمینه نیز پرداخت.

 در سال ۱۳۶۷ مسؤولیت ویرایش انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وی واگذار شد و یک سال در آنجا مشغول به فعالیت بود. سپس در سال ۱۳۶۸ به مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رفت و ویراستاری این مرکز به ایشان واگذار شد. وی همچنین ویراستاری مجله «حکومت اسلامی» وابسته به دبیرخانه خبرگان رهبری و «پاسدار اسلام» که در حوزه علمیه قم منتشر می‌شوند را به عهده دارد.

 وی در کتاب «انواع ویرایش» علاوه بر مباحث صورى که رسم‏الخط، نشانه‏هاى نقطه‏گذارى، شیوه تنظیم پانوشت و… را شامل می‌شود، روشِ ویرایشِ محتوایى- ساختارى، نگارشی- ادبى، داستانى، ترجمه‏اى، احیایى و تلخیصی را هم بحث کرده است. هم‏چنین به سبک‏هاى ویرایش، تاریخچه آن، درجه ویراستاران و مسائل ویرایش نظرى پرداخته است. از جمله دیگر کتاب های وی می توان به جزیره خضراء افسانه یا واقعیت، کندوکاوی درباره استخاره و تفال، شرع و شادی و روش‌ها اشاره نمود.

 استاد طریقه دار در کارگاه‌های مشق اجتهاد، شیوه نگارش مقاله علمی را برای پژوهشگران تبیین می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics