قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مشق اجتهاد / حمید شهریاری

معرفی اساتید:

حمید شهریاری

استاد شهریاری، در دی ماه ۱۳۴۲ در تهران بدنیا آمد. وی دروس سطح حوزه را در مدت شش سال به پایان رساند. او در این سالها در پایه هفتم حوزه شاگرد اول شد و از دست چند مرجع تقلید، جوائزی دریافت کرد. پس از طی دوره آموزشی سطح، به مدت ده سال در درس خارج فقه و اصول استادانی همچون آیت‌الله سیدکاظم حائری و آیت الله شیخ جواد تبریزی، به طور مستمر شرکت کرد.

شهریاری از سال ۱۳۷۵ تا امروز ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور را بر عهده دارد. او ریاست مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی (سازمان سمت)، مدیریت شبکه اطلاع‌رسانی حوزه و دبیری شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور را نیز در کارنامه اجرایی خود دارد. معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و عضویت شورای تخصصی پژوهش حوزه از سمت های کنونی وی است.

وی به دلیل نگارش کتاب فلسفه اخلاق در تفکر غرب در سال ۱۳۸۶ موفق به دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. همچنین در سال ۱۳۸۸ اولین سند راهبردی جامعه اطلاعاتی ایران با ویرایش ایشان به چاپ رسیده است.

از جمله تألیفات وی می توان به فلسفه اخلاق در در تفکر غرب، اخلاق فناوری اطلاعات، تبار شناسی اخلاق نیچه و بررسی آن از دیدگاه مک اینتایر اشاره داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics