قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / مفتی تاجیکستان «بوکس» را حرام اعلام کرد
مفتی تاجیکستان «بوکس» را حرام اعلام کرد

مفتی تاجیکستان «بوکس» را حرام اعلام کرد

منابع خبری در گزارشی از دوشنبه اعلام کردند: مفتی و رئیس شورای علمای دینی تاجیکستان بوکس و برخی ورزش‌های رزمی را به دلیل آنچه که به خطر انداختن سلامت ورزشکاران عنوان شد، از لحاظ شرع اسلامی، حرام معرفی کرد.

به گزارش شبکه اجتهاد، براساس گزارش رادیو آزادی اروپا، سید مکرم عبدالقادر زاده، رئیس شورای علمای دینی تاجیکستان دیروز در خطبه‌های نماز جمعه خود در مسجد مرکزی دوشنبه گفت که این قبیل ورزش‌ها به سبب عدم وجود مقررات خاصی برای حفظ سلامت ورزشکاران و نیز ایجاد معلولیت در آنها ممنوع و حرام است.

وی که از سوی دولت تاجیکستان در این جایگاه سیاسی و مذهبی منصوب شده است همچنین همه بازی‌ها و مقابله‌های ورزشی که با هدف کسب پول و مال انجام‌‌ می‌گیرد را حرام اعلام کرد و آن‌ها را عامل اتلاف وقت و فاقد نفع فکری و جسمی معرفی کرد.

این رهبر عالی مذهبی تاجیکستان جوانان این کشور را به انجام ورزش‌های معمولی همچون کشتی دعوت کرد که نه تنها عاملی برای پیشرفت جسمی و روحی ورزشکاران به حساب‌‌ می‌آیند، بلکه با بالا رفتن پرچم افتخار تاجیکستان در مجامع و محافل بین المللی موجب افتخار ملی و ارتقای وجهه ملت و دولت توصیف کرد.

براساس این گزارش ایرنا، نوزیر آزیموف، مربی بوکس تاجیکستان این اظهارات عبدالقادر زاده را غیرمترقبه خواند و گفت: تاکنون با سفرهایی که به کشورهای مهم اسلامی از جمله ایران، عربستان سعودی، پاکستان و داغستان برای انجام بازیهای بین المللی رفته است، هیچ یک از علمای دینی آن کشورها بوکس را حرام اعلام نکرده بودند.

وی که مربی خام موزونه شوریه وا، بوکسور معروف اینکشور است که در بازهای المپیک سال ۲۰۱۲ نیز مدال برونز دریافت کرده بود در این خصوص گفت: ‘مفتی تاجیکستان در حالی ۹ ورزش از جمله بوکس و ورزش‌های ترکیبی رزمی را فاقد مقررات و قانون‌‌ می‌داند که فدراسیون جهانی این ورزش‌ها دارای قوانین و مقرارت گسترده‌‌ای برای برگزاری آنها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics