قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / منطق سیاست خارجی امامین انقلاب
منطق سیاست خارجی امامین انقلاب

توسط انتشارات باقرالعلوم(ع) متشر شد؛

منطق سیاست خارجی امامین انقلاب

کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سید علی موسوی توسط انتشارات باقرالعلوم (ع)، منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سید علی موسوی با تدوین حمیدرضا باقری منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه اثر آمده است: آنچه در مباحث کتاب «منطق سیاست خارجی امامین انقلاب» بررسی می‌‌‌‌‌شود، تحصیل و درک سیره امامین انقلاب در راهبری انقلاب در عرصه سیاست خارجی است، اینکه چطور انقلاب و کشور را در این عرصه راهبری می‌‌‌‌‌کنند، چطور در فراز و نشیب‌های پیش آمده چاره جویی دارند و این حرکت عظیم انسانی، اجتماعی و سیاسی را پیش می‌‌‌‌‌برند.

 به دنبال شناخت سیره امامین انقلاب به عنوان آخرین تجربه علمی، عملی، عینی و بالاترین دارایی شیعه هستیم تا بتوانیم نسبت خود را با آن مشخص نماییم و بدانیم آیا نسبت موافق و همراه با آن داریم یا مخالف و یا در مواردی همراه هستیم و در مواردی خیر؟ اما چرا سیره امامین انقلاب؟ چرا سیره اهل بیت را بررسی نمی‌‌‌‌‌کنیم؟ نسبت سیره اهل بیت و سیره امامین انقلاب چیست؟ حرکت اهل بیت علیهم السلام در فراز و نشیب‌های مختلف تاریخ به دنبال تحقق یک طرح واحد است، طرحی که یک انسان ۲۵۰ ساله با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی الگوهای مختلفی برای پیش برد آن اتخاذ می‌‌‌‌‌کند و حرکت امامین انقلاب نیز در امتداد آن در بستر تکرار‌های تاریخ است، حرکتی که به دنبال پیش برد و تحقق غایات همان طرح می‌‌‌‌‌باشد، طرحی که با شناخت الگوهای رفتاری آن در بستر زمان می‌‌‌‌‌توانیم الگوی رفتار امروز خود را به خوبی یافته و متناسب با آن رفتار خود را سامان دهیم.

اگر چه شناخت تاریخ و سیره اهل بیت به عنوان یک کار اجتهادی و دقیق کاری نسبتا سخت و تخصصی است، اما شناخت سیره امامین انقلاب در بستر تاریخ معاصر که اقتباس شده و الگو گرفته از همان طرح و در امتداد آن است راهنمای خوب برای شناخت طرح کلان اهل بیت و بایسته‌های تکلیف امروز است.

مولف این کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی موسوی، برای رسیدن به منطق رهبری از انتهای ماجرا شروع می‌‌‌‌‌نماید، یعنی به جای گزارش منطق رهبری و سپس تطبیق بر مباحث تاریخی از بررسی عینی ماجراهای تاریخی به فهم و استخراج منطق رهبری دست می‌‌‌‌‌یابد.

نگارنده این مجموعه را در ۳ فصل تالیف نموده است که، فصل اول به وقایع سالهای ۶۰ تا ۷۶ می‌‌‌‌‌پردازد، فصل دوم شامل اتفاقات ۷۶ تا ۸۴ است و فصل سوم به جریانات سالهای ۹۴ تا ۹۸ می‌‌‌‌‌پردازد.

بنابر گزارش مهر، این کتاب توسط انتشارات باقرالعلوم علیه السلام، در ۱۵۳ صفحه منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics