قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نامه به ۳۸ مفتی و عالم مسلمان برای تحریم اسرائیل
نامه به ۳۸ مفتی و عالم مسلمان برای تحریم اسرائیل

در نشست کمیته حمایت از انقلاب فلسطین مطرح شد:

نامه به ۳۸ مفتی و عالم مسلمان برای تحریم اسرائیل

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نشست کمیته حمایت از انقلاب فلسطین با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از مسئله فلسطین بیان کرد: اکنون باید فتواهایی برای تحریم و ضرورت پشتیبانی از مسئله فلسطین از سوی علما و مفتیان جهان اسلام صادر شود و این فتواها می‌تواند عاملی بازدارنده در برابر کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، نشست کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با موضوع «گفت‌وگو و تبادل‌نظر برای چگونگی حمایت و پشتیبانی از مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل کودک‌کش در شرایط فعلی که درگیری‌ها ادامه دارد»، با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس این کمیته، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، خالد قدومی، نماینده حماس در تهران و نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار و در آن بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین در جنگ اخیر غزه تأکید شد.

آیت‌الله اختری طی سخنانی در این نشست با بیان این که فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی در شرایط خاصی قرار گرفته است، گفت: قدرت و استقامت برادران و خواهران فلسطینی در چند سال اخیر جنایتکاران صهیونیست را به ضعف و اختلافات درونی سوق داده است و من امروز قلباً نسبت به مقاومت خوشحالم و معتقدم که برای کم‌کردن شر صهیونیست‌ها در اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، ملت فلسطین نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین افزود: اسرائیل اگر ایستادگی خوبی ببیند، عقب‌نشینی می‌کند و این رژیم برای نجات خود جنایت‌هایش را ادامه و توسعه می‌دهد.

وی با اشاره به موضع‌گیری مقام معظم رهبری در برابر وقایع اخیر فلسطین و تأکید ایشان بر تحریم روابط با اشغالگران و توقف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی علمای امت تصریح کرد: هر چند بارها این مسئله مطرح شده است؛ اما این که از علما درخواست شود که در این زمینه اقدام کنند، مسئله جدیدی بود.

نامه به ۳۸ مفتی و عالم مسلمان برای تحریم اسرائیل

اختری بیان کرد: من به‌عنوان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای ۳۸ تن از علما و مفتیان جهان از جمله الازهر نامه‌ای فرستادم و از آنان خواستم با توجه به موضع رهبری، اقدام عملی و کار عمومی انجام دهند و اکنون باید فتواهایی برای تحریم و ضرورت پشتیبانی از مسئله فلسطین از سوی علما و مفتیان جهان اسلام صادر شود و این فتواها می‌تواند عاملی بازدارنده در برابر کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)  یادآور شد: در سال ۱۹۶۶ میلادی مرحوم یاسر عرفات(رئیس وقت حکومت خودگردان فلسطین) نامه‌ای برای علما نوشت و از آنان درخواست کرد که حرکت فلسطینیان را حمایت کنند، نسخه‌ای از این نامه برای امام(ره) و آیت‌الله حکیم(ره) و علمای اهل سنت نیز فرستاده شد و جنبش فتح آن را توزیع و اطلاع‌رسانی کرد.

اختری اظهار کرد: اکنون در زمینه تحریم عادی‌سازی و حمایت از مسئله فلسطین باید کار جدید و عملیاتی صورت گیرد و بر آمریکا فشار آورد و حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد؛ زیرا اشغالگران به مسجدالاقصی حمله کرده‌اند و آمریکا می‌گوید که آن‌ها حق دارند از خودشان دفاع کنند.

در ادامه نشست ناصر ابوشریف سخنرانی و اظهار کرد: همه می‌دانید مشکل کنونی فلسطین اشغالگری است؛ اما این مشکل جدید نیست و صد سالی است که ادامه دارد، رژیم صهیونیستی با حمایت انگلستان، فرانسه و جامعه بین‌الملل شکل گرفت و فلسطین اشغال شد تا زمان روی کار آمدن ترامپ، کشورهای مختلف قوانین کِنست را به رسمیت نمی‌شناختند و ترامپ آمد و قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: عده‌ای آمریکا را برای کمک به فلسطین پیشنهاد می‌دهند؛ اما در پاسخ به این افراد باید گفت آیا آمریکا می‌تواند با وجود جنایت‌هایش، کمک‌ کاری برای فلسطین باشد و حق ملت این کشور را از اسرائیل گرفته و به آنان بدهد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان توقع داشت که جامعه بین‌الملل حق فلسطین را گرفته و به ملت این کشور بدهد؛ چون خود عامل ایجاد رژیم صهیونیستی بوده‌ است تا سردمدار طرح‌های غربی در منطقه باشد.

دستاوردهای جنگ غزه

ناصر ابوشریف دستاوردهای جنگ اخیر در غزه را تشریح و تأکید کرد: ضربه سنگین مقاومت بر اسرائیل و غافلگیرکردن و شوکه‌شدن این رژیم در برابر حملات مقاومت که فرهیختگان و روزنامه‌نگاران نیز بر آن اذعان داشتند، در هم شکستن چهره رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم در خاورمیانه و تحت تأثیرقرارگرفتن توان بازدارندگی و اطلاعاتی این رژیم از جمله این دستاوردها بوده است و برای اولین بار در تاریخ تلاویو در این جنگ تعداد زیادی موشک از سوی مقاومت به سوی تلاویو پرتاب شد.

وی بیان کرد: از همان روز اول شاهد مقاومت و خیزش مردمی در داخل قدس و فلسطین بوده‌ایم که این خود بمب اتمی برای اسرائیل است که در داخل اراضی اشغالی منفجر شده و این نیز از دستاوردهای این جنگ بوده است.

ناصر ابوشریف در پایان تأکید کرد: مسئله مهم و خواسته ما اکنون برگزاری انتخابات دموکراتیک است و ما رهبران شایسته‌ای مانند اسماعیل هنیه داریم که می‌توانند در این انتخابات شرکت کرده و رهبران خوبی برای فلسطین باشند.

مسئله پایان اسرائیل و رهایی فلسطین در جنگ غزه نمود بیشتری دارد

خالد قدومی، نماینده حماس در تهران دیگر سخنران این نشست نیز بیان کرد: امروز در برابر چهارمین جنگ در غزه که از جنگ‌های دیگر عمیق‌تر است، قرار گرفته‌ایم؛ اما مقاومت سربلند است و مسئله پایان اسرائیل و رهایی فلسطین در این جنگ نمود بیشتری دارد.

وی افزود: دشمن علی رغم کشتار فلسطینیان، با وجود مقاومت دلاورانه ما توانست تلفات زیادی را متحمل شود و با وجود این که از پیشرفته‌ترین هواپیما‌ها همچون اف ۳۵ استفاده کرد و با ۲۰۰ حمله و شلیک موشک گمان کرد می‌تواند به مقاومت ضربه بزند؛ اما دست از پا درازتر برگشت و نتیجه صفر شد.

خالد قدومی تصریح کرد: وقتی سخن از قدس می‌رود، منظور فلسطین است و دفاع از قدس به معنای دفاع از کل فلسطین است و اکنون مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین، در جنگ غزه به نمایش گذاشته شده است و این مایه سربلندی آرمان فلسطین و آغازی برای رهایی قدس است.

نماینده حماس در تهران در پایان تأکید کرد: ما در برابر فرصتی تاریخی قرار داریم و باید با هم‌افزایی نیروها، مردم را به حرکت درآوریم و ارتش‌های خود را برای یاری قدس بسیج کنیم؛ راهپیمایی‌های مردمی و تحرکات در اروپا را ببینید که ما را برای حمایت از فلسطین فرا می‌خواند. ما راه دشواری را در پیش داریم.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics