قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / نرم‌افزار «آموزگار فقاهت» تولید و عرضه شد
نرم‌افزار «آموزگار فقاهت» تولید و عرضه شد

نرم‌افزار «آموزگار فقاهت» تولید و عرضه شد

به همت شرکت نسیم شاخص اطلاعات نور (نشان)، وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نرم‌افزار آموزگار فقاهت تولید و عرضه شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، نرم‌افزار آموزگار فقاهت به همت شرکت نسیم شاخص اطلاعات نور (نشان)، وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید و عرضه شد.

این نرم‌افزار که با همکاری مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه، تهیه و تولید شده است؛ تصویر ۱۰۰ دفتر از تقریرات دروس مرحوم آیت‌الله محقق داماد به قلم شاگردان ایشان و دست‌نوشته‌هایی به قلم ایشان را در خود جای داده است.

تقریرات آیت‌الله سید محمد علم الهدی، تقریرات آیت‌الله شیخ علی حیدری کاشانی، تقریرات آیت‌الله سید محسن خرازی، تقریرات آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، تقریرات آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی، آیت‌الله سید علی محقق داماد، آیت‌الله طاهری و …از جمله تقریرات ارائه شده در نرم‌افزار آموزگار فقاهت است که به‌صورت تصویری (PDF) در اختیار کاربر قرار گرفته است.

آیت‌الله سیدمحمد موسوی، معروف به محقق داماد(م۱۳۸۸ق) از محققان برجسته و مدرسان زبده فقه و اصول، بعد از رحلت آیت‌الله  حاج شیخ عبدالکریم حائری(م۱۳۵۵ق) در تحکیم و تثبیت این حوزه نوپا نقش برجسته‌ای داشت.

به رغم سالیان متمادی تدریس و پرورش و هدایت علمی ده‌ها شاگرد فاضل که شماری از آنها در شمار مراجع عظام تقلیدند، متأسفانه از آیت‌الله  محقق داماد(رحمه الله) اثری مکتوب و مستقل در دو ساحت تخصصشان(فقه و اصول) به یادگار نمانده است.

ولی خوشبختانه، بسیاری از شاگردان آیت‌الله  محقق داماد تقریراتی از دروس ایشان نگاشته‌اند. آنچه از تقریرات دستنویس شاگردان ایشان در فقه واصول به دست آمد، تصویربرداری شد که با تمییز و تفکیک هر مقرِّر و هر تقریر به شکل کنونی عرضه می‌شود. اثر حاضر مشتمل بر تصاویر حدود یکصد دفتر است.

مجموعه حاضر گذشته از این گونه تقریرات، حاوی هجده دست‌نوشته از مباحث فقهی به قلم آیت‌الله  محقق داماد و مشتمل بر دو حاشیه ایشان بر مناسک حجّ شیخ انصاری(رحمه الله) و عروه است.

جهت اطلاعات بیشتر و تهیه نرم‌افزار آموزگار فقاهت، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics