قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «نهضت حفظ محیط زیست»؛ گنجینه‌ای از بیانات رهبر انقلاب
«نهضت حفظ محیط زیست»؛ گنجینه‌ای از بیانات رهبر انقلاب

تازه‌های‌نشر؛

«نهضت حفظ محیط زیست»؛ گنجینه‌ای از بیانات رهبر انقلاب

کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» پیرامون مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب درباره‌ محیط زیست و دغدغه‌ها و توصیه‌های ایشان به مسئولان و مردم درباره‌ راهکارهای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، این کتاب با هدف انتقال نقطه نظرات، دغدغه‌ها و رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به مسئولان و آحاد ملّت شریف و انقلابی ایران اسلامی درباره‌ی اهمیّت و حفظ محیط زیست تألیف شده است.

این اثر مشتمل‌بر تمامی بیاناتی است که معظّمٌ‌له از سال ۶۳ تا کنون در این موضوع موضوع بیان فرموده‌اند. برخی از بیانات موجود در این اثر، تاکنون منتشر نشده است و میتواند منبع بدیعی برای علاقمندان به کلام ایشان باشد.

فصل اوّل کتاب به بیان اهمّیّت محیط زیست اختصاص دارد. رهبر معظّم انقلاب با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات معصومین (علیهم‌السّلام) و با تکیه بر قانون اساسی به بیان اهمّیّت حفاظت از محیط زیست و فواید متعدّد محیط زیست پرداخته‌اند.

در فصل دوّم این اثر به برخی از چالشها و موارد تخریب محیط زیست اشاره شده است و فصل سوّم به تمامی ابلاغیه‌های صادرشده از سوی ایشان که مرتبط با محیط زیست است، اختصاص دارد.

فصل چهارم کتاب، مطالبات ایشان از مسئولان دستگاه‌های مختلف در زمینه‌ی حفاظت محیط زیست را در خود جای داده است. در فصل پنجم به وظایف عموم مردم در این زمینه و در فصل ششم به برخی از استفتائات شرعی در زمینه‌ی محیط زیست پرداخت شده است.

اجتهاد یاآوری می‌کند، کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» توسط انتشارات انقلاب اسلامی در ۱۳۲ صفحه منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اثر اینجا کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics