قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / همایش «فقه هنر» به‌دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه است
همایش «فقه هنر» به‌دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه است

دبیر اجرایی سومین همایش «فقه هنر»:

همایش «فقه هنر» به‌دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه است

سومین همایش «فقه هنر» ۲ و ۳ بهمن‌ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و صاحبنظران برجسته حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی همازاده همایش دبیر اجرایی سومین همایش «فقه هنر» با اشاره به اینکه «دوسالانه فقه هنر» از سال ۱۳۹۴ با پیام و تشویق مقام معظم رهبری افتتاح شد، به ایبنا گفت: پس از دو دوره برگزاری در موضوعات عام فقه هنر، از دوره سوم با ورود به «فقه هنرها»، مسائل مربوط به مدیوم‌ها و شاخه‌های مختلف هنری را از منظر فقهی و حقوقی بررسی می‌کنیم.

همازاده اضافه کرد: هدف همایش از سفارش این پژوهش‌ها و تبادل آراء حاصل از آن، نیل به یک افق جدید در فهم و چینش مسائل و ابهامات فقهی و حقوقی مربوط به فیلمسازی در کشور و گشایش مسیری کارآمد برای ارائه پاسخ و راهکار در این افق جدید است.

دبیر اجرایی سومین همایش «فقه هنر» گفت: همایش «فقه هنر»، طیفی از مباحث فقهی و حقوقی از حیث روش‌شناسی، موضوع‌شناسی و حکم‌شناسی را ارائه می‌دهد و براساس سیاستگذاری انجام شده و سابقه موجود، به‌دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه و نه صرفا تکرار مباحث پیشین است.

وی زمان برگزاری این همایش را ۲ و ۳ بهمن‌ماه سال جاری در شهر شیراز اعلام کرد و افزود: اندیشمندان و صاحبنظران برجسته حوزوی و دانشگاهی کشور در کنار جمعی از سینماگران در این گردهمایی علمی به ارائه پژوهش‌ها و دیدگاه‌های خود و تبادل نظر پیرامون آن‌ها می‌پردازند.

همازاده یادآور شد: این همایش با ارائه ۱۵ مقاله و سخنرانی علمی همراه خواهد بود که عمدتا برخی ابهامات و چالش‌های فیلم و سینما را از منظر فقهی و حقوقی مطرح و راهکار مدنظر خویش را ارائه می‌کند.

دبیر اجرایی همایش «فقه هنر» در پایان بیان کرد: همایش همایش «فقه هنر» به همت مدرسه اسلامی هنر و با حمایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شهرداری شیراز برگزار می‌شود و مجموعه مقالات برگزیده این همایش همانند دو همایش پیشین، در قالب یک جلد نفیس در سال آینده رونمایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics