قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / وضع قوانین یکپارچه سازی فتوا در دارالافتای مصر
دارالافتاء مصر

وضع قوانین یکپارچه سازی فتوا در دارالافتای مصر

یکی از علمای مصر تاکید کرد که برای جلوگیری از سرگردانی سوال کنندگان، قوانینی فقهی وضع شده که بر اساس آن پاسخ صد مفتی موجود در دارالافتا یکسان سازی می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، مجدی عاشور، مشاور علمی مفتی مصر در اولین جلسه همایش مبارزه با افراط گرایی که در شهر اسوان مصر تشکیل شد، اعلام کرد: برای جلوگیری از تضارب فتواهای علما مجموعه‌ای از قوانین فقهی از سوی دارالافتا وضع شده است.

وی افزود: این قوانین موجب می‌شود که پاسخ نزدیک به صد عالم و مفتی موجود در دارالافتاء یکسان شود و این اقدام در جهت رفع تردید کسانی است که برای رسیدن به جواب سوال خود به دارالافتا مراجعه می‌کنند.

این عالم مصری تاکید کرد: آموزش فقه و فتوا دادن تنها به اخذ مدرک از الازهر نبوده بلکه شخص علم آموخته باید به طور مستمر به تمرین و تلاش بپردازد.

عضو ارشد دارالافتای مصر گفت: این مرکز از تکنولوژی‌‌های جدید تا آنجایی که شرع اجازه می‌دهد، برای پاسخگویی به مردم بهره می‌گیرد تا کسانی که از مناطق و کشورهای مختلف سوال دارند به راحتی بتوانند به پاسخ مفتی برسند.

 این مقام ارشد دارالافتای مصر در پایان گفت: در دارالافتا مرکز برای پاسخ گویی به شبهات و عقاید افراطی مشغول به کرا است که همواره پاسخگوی شبهات دینی و اعتقادی مردم است.

رسا یادآوری می‌کند، بر اساس گزارش دارالافتاء مصر، این مرکز روزانه ۲۰۰۰ فتوا صادر می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics