قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری پنجمین همایش «افق فقاهت» با سخنرانی استاد علیدوست در مشهد
پنجمین همایش «افق فقاهت» در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار می‌شود

توسط «مدرسه فقاهت» در مشهد؛

برگزاری پنجمین همایش «افق فقاهت» با سخنرانی استاد علیدوست در مشهد

مسئول آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت حوزه علمیه مشهد، از برگزاری پنجمین همایش سالانه «افق فقاهت»، با سخنرانی استاد ابوالقاسم علیدوست خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین موسوی، مسئول آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت مشهد، از برگزاری همایش افق فقاهت در مشهد خبر داد و با بیان اینکه این همایش سالانه از سوی مدرسه فقاهت، برای طلاب سطح یک در آستانه ورود به سطح ۲ برگزار می‌شود؛ خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های طلاب پایه۶، مواجهه با مراکز، مؤسسات و رشته‌های مختلف آموزشی است که آنها را در انتخاب و گزینش دچار مشکل می‌کند؛ شاید تصمیمی صحیح و بایسته در راستای علاقه؛ بنیه علمی و استعداد طلبه، او را برای رسیدن به افق‌های بلند طلبگی کمک فراوان نماید. و زمینه‌ای برای تکمیل و به ثمر رسیدن تلاش‌هایش در مقطع تحصیلی سطح ۱ باشد.

وی در ادامه افزود: مدرسه فقاهت حوزه علمیه مشهد در نظر دارد در راستای انجام رسالت‌های حوزوی خویش، پنجمین همایش سالانه «افق فقاهت» را که در سال‌های گذشته نیز با استقبال گرم و خوب طلاب مواجه شد، با هدف نشست توجیهی برای طلاب در آستانه ورود به سطح ۲و۳ برگزار کند.

دبیر این همایش عنوان داشت: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را، «تبیین اهمیت و جایگاه فقه و اصول در بین علوم اسلامی»، «تبیین ارتباط دانش فقاهت با تمدن نوین اسلامی»، «انگیزه افزایی برای تحصیل در مباحث فقه و مبانی اجتهاد»، «تبیین اهداف و برنامه‌های مدرسه فقاهت» دانست و افزود: برترین‌های آموزشی و پژوهشی، ممتازین حوزه، طلابی که معدل فقه و اصول و دروس علمی آنها بالاتر از ۱۶ باشد از مخاطبین ویژه این همایش هستند.

مسئول آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت در ادامه خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین و رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در رابطه با «جایگاه فقه در علوم اسلامی و ظرفیت آن در پاسخگویی به نیازهای جامعه» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

موسوی در پایان با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از طلاب پایه ۶ خراسان بزرگ به این مراسم دعوت شده‌اند؛ گفت در جلسه‌ای که با برخی از اساتید فقه و اصول مدارس سطح یک از سوی مدرسه فقاهت جهت شناسایی و معرفی طلاب مستعد، تلاشگر و علاقه‌مند به فقه و اصول در اسفندماه ۹۶ برگزار شد؛ طلابی که از جانب این عزیزان معرفی شده باشند، نیز در این همایش دعوت می‌شوند.

خاطر نشان می‌شود، پنجمین همایش افق فقاهت، روز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۹ صبح در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics