قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / پیام‌های تسلیت مراجع معظم درپی ارتحال آیت‌الله سید محمدصادق روحانی
پیام‌های تسلیت مراجع معظم درپی ارتحال آیت‌الله سید محمدصادق روحانی

گزارش؛

پیام‌های تسلیت مراجع معظم درپی ارتحال آیت‌الله سید محمدصادق روحانی

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حضرات آیات سیستانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، سید محمدتقی مدرسی، محمد اسحاق فیاض، بشیر حسین نجفی و دیگر مراجع و نهادهای حوزوی، ارتحال آیت‌الله سید محمدصادق حسینی روحانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله سید محمدصادق حسینی روحانی از مراجع و فقهای مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و از پیشگامان انقلاب اسلامی در قم، پس از عمری مجاهدت‌های علمی، غروب جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. این فقیه وارسته با تدوین آثار فقهی و اصولی ارزنده و نیز تربیت اساتید فاضل، خدمات شایان توجهی به حوزه‌های علمیه داشت. به‌مناسبت ارتحال این فقیه عالیقدر، رهبر معظم انقلاب و جمعی از مراجع در پیام‌های جداگانه‌ای، فقدان و درگذشت آیت‌الله روحانی را تسلیت گفتند. متن پیام‌ها به این شرح است:

پیام حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ارتحال مرحوم مغفور آیهالله آقای حاج سید صادق روحانی رضوان‌الله‌‌علیه را به خاندان مکرّم و بیت شریف روحانی و شاگردان و ارادتمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.

پیام آیت‌الله سیدعلی سیستانی

بسم الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی فقیه عالیقدر آیت‌الله حاج سید محمد صادق حسینی روحانی (رضون الله علیه) را به آستان مقدس حضرت ولی عصر (اروحنافداه) و به حوزه علمیه قم و بستگان گرامی و دیگر علاقه‌مندان محترم آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم.

آن بزرگوار سالیان طولانی از عمر شریفشان را در تعلیم وتربیت طلاب و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) سپری و در این راستا زحمات بسیاری را تحمل کردند و آثار علمی ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشتند.

ازدرگاه حضرت احدیت جلت آلاوه جبران این خسارت بزرگ و علو درجات آن فقید والا مقام را خواستارم و برای عموم بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی

بسم الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید صادق روحانی (رحمت الله علیه) موجب تأثر و تأسف گردید.

آن فقیه عالیقدر عمر با برکت خود را درمسیر ترویج فرهنگ اهلبیت (علیهم‌السلام) گذراند و با تربیت شاگردان فراوان و تالیفات ارزشمند آثار ارزنده‌ای ازخود بجای نهاد.

اینجانب فقدان این عالم خدمتگزار را به‌ محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  و حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم، شاگردان و ارادتمندان خصوصاً آقازاده شان تسلیت عرض نموده‌ و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

بسم الله الرحمن الرحیم؛ إنا لله وإنا إلیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمد صادق حسینی روحانی (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این عالم فرزانه سالیان متمادی از عمر شریف خویش را به تعلیم علوم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) گذارنده و شاگردان و آثار و کتب ارزنده‌ای را به یادگار نهادند.

اینجانب این مصیبت وارده را به ولی الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حوزه‌های علمیه و به خصوص به بیت معظم و شاگردان و بازماندگان و منسوبین آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات، و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم.

پیام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیت‌الله آقاى حاج سید محمد صادق حسینى روحانى را به مراجع عظام تقلید و حوزه‌هاى علمیه و علاقمندان ایشان تسلیت و علوّ درجه آن فقیه راحل و صبر جمیل بیت مکرم را از خداى سبحان مسئلت داریم.

پیام آیت‌الله جعفر سبحانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در گذشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید صادق روحانی – اعلی الله مقامه الشریف – را با کمال تأسف دریافت کردم.

فقید سعید در قلمرو  فقه، فقیه متبحّری بود و یک دوره فقه استدلالی بنام «فقه الصادق» بیادگار گذاشت که مرجعی است برای محققان. و در طول عمر در تألیف  و تدریس کاملاً موفق بود و در مورد مبارزه با طاغوت، سهم عظیمی دارد و مدتها در تبعید به سر برده است.

اینجانب ضایعه درگذشت این فقید سعید را به حضرت صاحب الأمر و الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و مراجع عظام و حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت رفیع روحانی و کلییه بازماندگان  تسلیت گفته و برای آن بزرگوار علوّ درجه و رحمت واسعه الهی خواهانم. عاش سعیدا و مات سعیدا

پیام دفتر آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم، إنا للّه و إنا إلیه راجعون

ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آیت‌الله ‌العظمی آقای حاج سید محمد صادق روحانی (رضوان‌الله علیه) را به محضر شریف امام عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، حوزه‌‌های علمیه و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

این عالم بزرگوار از خاندانی اصیل و محترم و خدمتگزار مکتب بود و سالیان طولانی از عمر شریف خویش را در مسیر نورانی خدمت به مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، تألیف کتب، تربیت شاگردان و تبلیغ و نشر معارف اسلام گذراند.

رضوان الله تعالی علیه و حشره الله مع اجداده الطاهرین المعصومین (علیهم‌السلام).

پیام آیت‌الله‌ سیدمحمدتقی مدرسی

بسم الله الرحمن الرحیم؛ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

امام جعفرصادق علیه‌السلام می‌فرمایند: مؤمن عالم نزد خداوند از روزه‌دار و عابدی که در راه خدا جهاد می‌کند، گرامی‌تر است. و چون عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران‌ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را جبران نمی‌کند.

خدمت امام عصر (عج)، حوزه‌های علمیه و تمامی مؤمنین رحلت فقیه مجاهد آیت‌الله ‌العظمی سید محمدصادق روحانی که عمر گرانبهای خود را صرف نشر فضیلت و معارف دینی نمود، تسلیت عرض می‌کنیم.

در این مناسبت دردناک، از حوزه‌های علمیه می‌خواهیم که در جهت توسعه و بهبود برنامه‌های درسی خود، بیش از پیش اهتمام ورزیده تا خلأ ناشی از فقدان چنین چهره‌های درخشانی را جبران کنند.

از خداوند متعال علو درجات و هم‌جواری رسول‌الله و اهل‌بیت علیهم‌السلام را برای این عالم بزرگوار و صبر و شکیبایی برای خانواده و دوستداران ایشان خواستاریم.

پیام آیت‌الله محمد اسحاق فیاض

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله آقای حاج سید صادق روحانی (قده) موجب تأثر و تألم گردید. ایشان عمری را در خدمت به دین سپری نمود و آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشت.

اینجانب فقدان این عالم بزرگوار را خدمت آقا امام زمان (عج) اروحنا فداه و حوزه علمیه قم و خانواده و فرزندان ایشان و بالاخص حجت‌الاسلام آقا سیدجواد روحانی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران الهی و برای سایر بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل از خداوند منان خواهانم. ولاحول ولاقوه الا بالله العلی العظیم.

پیام آیت‌الله بشیر حسین نجفی

بسم الله الرحمن الرحیم. الحمد لله ربّ العالمین والصّلاه والسّلام على خیر بریّته محمّد وآله المیامین، واللعنه على شانئیهم أَجمعین..

قال الله سبحانه: الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قالُوا إِنَّا لِلَّـهِ وإِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ ) صدق الله العلیّ العظیم

با اندوه و درد فراوان خبر ارتحال عالم بزرگ، مرجع دینی، حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدصادق حسینی روحانی (قدس سره) از این دنیای فانی را پس از عمری طولانی که در راه تحصیل، تدریس و تالیف سپری کرد، دریافت کردیم.

خداوند منزل نیکان و برگزیدگان، نشستن در جوار جدّش حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)، آغوش مادرش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و نشستن در کنار برادر بزرگوارش آیت‌الله العظمی سید محمد روحانی را برای ایشان برگزید.

لذا مراتب تسلیت خود را به مناسبت این مصیبت به ولی الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، عموم حوزه‌های علمیه، پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در هر جا به خصوص خانواده‌اش تقدیم می‌کنیم.

از خداوند متعال مسئلت داریم که آن فقید را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد. ‌إنه رحیم ودود.

پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم؛ إنّا لله و إنّا الیه راجعون

ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمى آقاى حاج سید محمد صادق حسینى روحانى -قدس سره- موجب تألم وتأثر گردید.

آن فقیه وارسته از شاگردان برجسته حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی،حضرت امام خمینی و حضرت آیت‌الله العظمی خویی -رحمه الله علیهم- بودند که در بستر کسب فیوضات علمی از آن عالمان بزرگ، به پرورش روح اجتهاد و تکوین فقهى و علمى خود پرداختند و پس از آن در ترویج علوم اسلامی و معارف مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) در مقام تدریس و تألیف، فضلای بسیاری را تربیت کردند و آثار و تألیفات ارزشمندی به یاد گار گذاشتند که موسوعه گرانسنگ «فقه الصادق(علیه السلام)» از مهم‌ترین تألیفات آن عالم بزرگوار است.

این فقیه جلیل القدر در مبارزه با رژیم ستمشاهی نیز مواضع و بیانیه‌هایی علیه حکومت پهلوی صادر کردند و از جمله اعاظمی بودند که با نهضت اسلامی ملت ایران همراهی داشتند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم پارسا را به بازماندگان محترم و همه‌ی ارادتمندان به آن بیت شریف و به حوزه‌‌های علمیه شریفه قم و نجف تسلیت عرض کرده و علوّ درجات آن مرحوم و حشر با اجداد طاهرینشان را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

پیام شورای عالی حوزه‌های علمیه

بسم الله الرحمن الرحیم؛ اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی

خبر ارتحال فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج سید محمد صادق حسینی روحانی (قدس سره) موجب تألم و تأسف گردید.

آن فقیه معظم از نمونه‌های برجسته علم و تقوی و مروجان پرتلاش معارف مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بودند و در عمر شریف خود شاگردان بسیاری را تربیت کردند و آثار و تألیفات ارزشمندی به یادگار گذاشتند.

شورای عالی حوزه‌های علمیه ضایعه درگذشت آن فقیه عالی مقام را به آستان مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، حوزه‌های علمیه و بازماندگان و بستگان گرامی آن مرحوم و همچنین به عموم مؤمنین و مقلدین آن عالم جلیل القدر تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارد.

پیام شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان

بسم الله الرحمن الرحیم؛ إنا لله و إنا إلیه راجعون

ارتحال فقیه ارجمند حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمد صادق روحانی که عمر خود را در ترویج معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام سپری کرده بود، موجب تاثر گردید.

شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان ارتحال این عالم بزرگوار را به حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید، شاگردان و ارادتمندان ایشان و نیز بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارد.

پیام مجمع جهانی شیعه شناسی

بسم الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون

روح مهذّب عالم ربّانی و مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدصادق روحانی طاب ثراه در ایام عزای حضرت صدیقه شهیده آسمانی شد و به ملکوت اعلی پیوست و بر سوگ و مصیبت شیعیان در این ایّام غمبار افزود.

این مصیبت و ثلمه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم اروحنا له الفداء، مراجل عظام، علمای اعلام و بیت مکرم تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

عالمان دین هدایتگران جامعه به سوی فلاح و رستگاری و امناء الرسل و نایبان عام ولی الله الاعظم هستند و فقدان هریک از آنان ثلمه و خلاء جبران ناپذیری در عرصه و ساحت دین و دینداری ایجاد می‌کند.

از خداوند سبحان صبر و اجر بازماندگان و برای آن فقید سعید، رحمت و رضوان واسعه و حشر با اجداد طاهرینش را مسئلت می‌نماییم.

پیام دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

بِسْمِ‏ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏؛ إِنَّا لِلهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ

ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمد صادق حسینی روحانی (رحمت الله علیه) را به پیشگاه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، شاگردان، علاقه مندان، اساتید، طلاب گرامی و به ویژه بیت معظم له و خاندان مکرم ایشان  تسلیت عرض نموده و از خداوند قادر متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خاندان مکرم ایشان، مسئلت دارد.

پیام مدیر حوزه‌های علمیه قم

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرجع بزرگوار حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید صادق روحانی قدس سره مایه اندوه حوزه‌های علمیه شد.

آن فقید سعید از بیت رفیع علم و جهاد و بیش از نیم قرن در تربیت شاگردان و تدریس فقه اسلامی و اهل‌بیت (ع) کوشا بودند و موسوعه فقه الصادق ایشان از آثار ارزشمند و حسنات ماندگار بشمار می‌آید.

این مصیبت را به رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه‌های علمیه صحنه‌ صانها الله عن الحدثان ، و بیت شریف و شاگردان ایشان تسلیت گفته ،رفعت مقام و رضوان ربوبی و مغفرت واسعه الهی را برای آن فقیه گرانمایه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم و بیوت وابسته از خداوند متعال خواستارم و روز تشییع ایشان حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه تعطیل خواهد بود. علیرضا اعرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics